Ders kitapları, öğretmenle öğrenci arasında kurulan iletişimin ilk ve en önemli basamağını oluşturmaktadır. Bu iletişimin baştan itibaren yerinde ve nitelikli kurulması hem öğrencinin ilerideki başarısını doğrudan etkileyecek hem de öğretmenin ders içi verimliliğine katkıda bulunacaktır. Bu çalışma, yurt dışında verilmekte olan Türkçe ve Türk Kültürü derslerinde kullanılan kitapların öğretmen ile öğrenci arasında nitelikli bir iletişim aracı olup olmadığını tartışmaya açmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda TTKB’nın 16.11.2009 tarih ve 201 sayılı kararıyla kullanılmakta olan 6.-7. Sınıf Türkçe ve Türk Kültürü ders kitaplarının hedef yaş düzeyine uygunluğu bazı uluslararası testlerle denenmiş, ayrıca Fransa/Paris Eğitim müşavirliği yetki alanı içindeki okullarda öğrenim gören iki dilli Türk öğrencilerle de kitapdaki metinlerin okunabilirliği sınanmıştır. Betimsel tarama modeli ile gerçekleştirilen çalışmanın sonuçları 6.-7.sınıflara okutulmakta olan Türkçe ve Türk Kültürü ders kitaplarının okunabilir olmaktan uzak olduğunu ortaya koymaktadır.
Coursebooks constitute the first and the most significant step in
communication between teachers and learners. From the very beginning,
the quality and the suitability of the communication will both have a
direct effect on the student's success in the future and will contribute
to the teacher's classroom performance efficiency. This study aims at
bringing to discussion whether the coursebooks, which are used abroad
for Turkish and Turk Culture courses, are quality communication means
between the students and teachers. In this context, by the decision of
the Board of Education and Discipline with a date, 16.11.2009 and
number 201, the eligibility of the 6. 7. Grade Turkish and Turk Culture
course's coursebooks in use to the target learner's age levels is
tested through several international tests, as well as France/Paris
based Education consultancy also tested the readability of the texts in
the coursebooks with the bilingual Turkish students attending the
schools within their jurisdiction. The results of a descriptive-survey
model study reveals that the coursebooks used for the 6.-7. grade
Turkish and Turk culture courses are far from being readable.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/