The importance of teachers' questioning strategy cannot be underestimated due to its widespread usage and pivotal role in teaching and learning regardless of grades and subjects. This qualitative case study design was employed to investigate middle school mathematics teachers' awareness of asking two types of questions, probing and guiding. The study further explores teachers' habits or skills of questioning and their acquisition of this behavior through face-to-face interviews with four middle school mathematics teachers. It was found that teachers were asking questions consciously and purposefully. Also, teachers' answers revealed that why questions require more higher order thinking than how questions. For the second question, several themes emerged indicating how to acquire more effective questioning skills; student teaching or field experiences, watching and observing their colleagues, and workshops. It was also found that the colleges our participants attended did not provide good education for developing questioning skills. Video clips played important roles in reminding teachers what and why they taught. Importance of letting teachers' watch their own teaching's videotape and questioning strategies in teacher trainings was discussed.
Guiding questions probing questions questioning strategies teachers' skills and teachers' awareness.
Öğretim stratejilerinin amaçlarından birisi öğrencilerin neler bilip bilmediklerini yanlamalarını sağlamaya yardımcı olmaktır (Marzano, Pickering, & Pollock, 2001). Dolayısı ile öğretmenlerin görevlerinden birisi öğrencinin daha önce öğrendiği bilgileri harekete geçirmesi ve bu sayede öğrencinin yeni bilgiler öğrenmesini kolaylaştırmasıdır. Gerçekten de, National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000), yayınladığı öğretim raporunda, başarılı ve verimli öğretmenlerin, öğrencilerin sadece ne bildiklerini anlamayıp, onların neleri öğrenmeye ihtiyaçları olduğunu ortaya çıkaracak ve yeni şeyler öğrenmelerini sağlayacak görevler vermesi gerektiğinden bahsetmiştir. NCTM (2000) ayrıca öğretmenlerin bu görevi başarması için iyi soru sorma tekniklerini geliştirmeleri gerektiğini tavsiye etmiştir. Kısacası, öğretmen-öğrenci iliksisini geliştirecek düzeyde kaliteli öğretim yöntemleri geliştirmek, öğretmenlerin NCTM’in iyi öğretmen olma modeline uyması anlamında da önemlidir.
Rehberlik soruları yönlendirme soruları soru sorma teknikleri öğretmenlerin yetenekleri öğretmenlerin farkındalığı
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/