The aim of the study was to investigate the similarities and differences among the school district policies on Advanced Placement, International Baccalaureate, and Dual Credit programs across the United States and how complicated the policies are for parents and students to read and comprehend. The study was designed as a document analysis in which a total of forty-two school districts were randomly selected across the nation, and their policies on these three advanced programs were used as the data source. Flesch-Kincaid readability test was employed to measure the readability of the each district policy based on the pattern of reading ease score guideline. In addition, implications for practice were given based on the findings of the study.
Bu çalışmanın amacı, Amerika Birleşik Devletleri genelinde uygulanan, lisede okurken üniversitedesaydırılabilecek dersleri alma (Advance Placement), Uluslararası Diploma (International Baccalaureate)ve alınan dersi hem lise hem de sonrasında üniversite transkriptinde göstererek Çift Kredilendirme(Dual Credit) programları ile ilgili belgeleri incelemektir. Bu sayede farklı uygulamalar arasındaki, benzerlikleri ve farklılıkları ilgili belgelerden tespit etmek, öğrenci ve aileler için bu belgelerin ne dereceokunabilir ve anlaşılabilir olduklarını belirlemek hedeflenmiştir. Doküman analizi yöntemi kullanılanbu çalışmada, Amerika Birleşik Devletleri genelinden rastgele seçilen 42 okul bölgesinin sözü edilenprogramlarla ilgili kılavuzluk etme amacıyla hazırlanan başvuru, yerleştirme, bilgilendirme vb. amaçlıbelgeleri araştırmanın verilerini oluşturmuştur. Her bir yönetmeliğin okunabilirlik puanı FleschKincaid okunabilirlik testi ile ölçülmüş, ve kolay okunabilirlik puan kılavuzuna göre değerlendirilmiştir. Çalışma elde edilen sonuçlara dayalı olarak uygulamaya yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Lisede Ders Alıp Üniversitede Saydırma Uluslararası Diploma Çift Kredilendirme Okunabilirlik Doküman Analizi
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/