Bu araştırmanın amacı
öğretmenlerin görüşleri ışığında aile birliğini korumada değerlerin rolünü
belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında
Kocaeli ilinin Körfez ilçesinde görev yapan 24’ü kadın, 11’i erkek olmak üzere
toplam 35 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden
olgu bilim deseni kapsamında yürütülmüştür. Araştırmada yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. İki bölümden oluşan görüşme formunun birinci
bölümünde öğretmenlerinin kişisel bilgilerini, ikinci bölümünde öğretmenlerin
aile birliğini devam ettirmede değerlerin rolüne ilişkin görüşlerini yansıtacak
sorulara yer verilmiştir. Görüşme formundaki soruların kapsam geçerliği için
alanla ilgili üç uzmanın görüşüne başvurulmuş ve gelen öneriler doğrultusunda
gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Ayrıca, görüşme formundaki soruların
anlaşılırlığı ikisi sınıf, ikisi branş öğretmeni olmak üzere toplam dört
öğretmen ile görüşülerek kontrol edilmiş ve forma son şekli verilmiştir.
Öğretmenlerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemine tabi tutularak
çözümlenmiştir. Araştırmada; sevgi, saygı, sabır, sadakat, sorumluluk ve
hoşgörü değerlerinin aile bireylerinin bir arada yaşamasında önemli rol
oynadığı sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this survey is to specify the role of
the morals to sustain the unity family. The study group of the project is
formad by twenty four female teachers, eleven male teachers phonological style.
Semi-structured interviev form is used duringthe study. The interviev form is
formed by two parts. In the first part there is the personal information of the
teachers and in the other part there are sume questions that answers the
opinions of the teachers about unity of family. For the content validity of the
interviev form, three experts were consulted and revised according to their
suggestions. And Also the intelligibilityof the questions on the form were
revised by different branches of teachers and the ullimate form was given to
the study. The data acquired from the teachers was resolved in the way of
content analysis. At the end of the study it was made out that, favour, respect,
patience, loyalty responsibility and tolerance morals are the keystones for
sustaining the unity of family.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/