Research Article
BibTex RIS Cite

Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Ortamda Yazmaya İlişkin Tutumlarının Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik İnançları ile İlişkisinin İncelenmesi

Year 2022, Volume: 12 Issue: 2, 417 - 430, 15.08.2022
https://doi.org/10.19126/suje.1121733

Abstract

Günümüzde gelişen ve değişen teknoloji ile birlikte dil öğretiminde farklı uygulamalar doğmaktadır. Yazma becerisinin öğretiminin de teknolojiden bağımsız olarak düşünülmesi mümkün değildir. Yazma ve teknolojinin bir arada kullanıldığı dijital yazma kavramına ilişkin yapılacak yeni araştırmalar yazma becerisine ilişkin uygulamalara destek sağlayacaktır. Bu nedenle araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının dijital yazma tutumlarının teknoloji entegrasyonuna yönelik inançları ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın verilerinin toplanmasında dijital ortamda yazmaya ilişkin tutum ölçeği ve teknoloji uyarlamalari uygulama ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya Üniversitesi'nde öğrenim gören 146 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre Türkçe öğretmeni adaylarının dijital yazma tutumları orta, teknoloji entegrasyonuna yönelik inançları yüksek düzeydedir. Ayrıca Türkçe öğretmeni adaylarının dijital yazma tutumları ile teknoloji entegrasyonuna yönelik inançlarının pozitif yönde orta düzeyde ilişkili olduğu tespit edilmiştir.

Supporting Institution

Yok

Project Number

Yok

Thanks

Yok

References

  • Agélii-Genlott, A. ve Grönlund, Å. (2016). Closing the gaps: Improving literacy and mathematics by ict-enhanced collaboration. Computers & Education, 99, 68–80. http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2016.04.004
  • Karakuş-Aktan, E. N. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri üzerine bir araştırma (Kütahya ili örneği). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 701-732.
  • Aktürk, A. O. ve Delen, A. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kabul düzeyleri ile öz-yeterlik inançları arasındaki ilişki. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 4(2), 67-80.
  • Bhatt, H. (2017). Effect of ICT skills development instructional program on technology integration beliefs and self-regulation of trainee teachers. International Journal of Education & Management Studies, 7(4), 507-511.
  • Birişçi, S. ve Kul, Ü. (2018). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik inanışlarının incelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 1(1), 1-18.
  • Bromley, K. (2006). Technology and writing. M. McKenna, L. D. Labbo, R. D. Kieffer ve D. Reinking (Ed.), International handbook of literacy and technology (s. 349–355) içinde. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Bülbül, T. ve Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 474-499.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Dobler, E. (2015). E‐textbooks: A personalized learning experience or a digital distraction?. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 58(6), 482-491.
  • Ergün, H. ve Haşlaman, T. (2017). Teknoloji entegrasyonu sürecinde öğretmen inançlarinin güçlendirilmesi: Özdüzenleyici öğrenme. Y. Usluer (Ed.), Farklı yanlarıyla eğitimde bit entegrasyonu (s. 195-220) içinde. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Geçici, F. (2019). Sentez metin yazmaya yönelik düzenlenen eğitimin yedinci sınıf öğrencilerinin sentez metin yazma becerilerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Graham, S., Gillespie, A. ve McKeown, D. (2013). Writing: Importance, development, and instruction. Reading and Writing, 26(1), 1-15.
  • Güneş, F. (2013). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Pegem Akademi.
  • Hicks, T. (2009). The digital writing workshop. Portsmount, NH: Heinemann.
  • Hudson, J. A. (2007). Writing, technology and writing technologies: Developing multiple literacies in first-year college composition students. International Journal of Learning, 13(12), 93–100. https://doi.org/10.18848/1447-9494/cgp/v13i12/58579.
  • Hutchison, A. ve Reinking, D. (2011). Teachers’ perceptions of integrating information and communication technologies into literacy instruction: A national survey in the United States. Reading Research Quarterly, 46(4), 312–333. https://doi.org/10.1002/RRQ.002
  • International Reading Association. (2009). New literacies and 21st-century technologies. Newark, DE: International Reading Association. İşeri, K. ve Ünal, E. (2010). Yazma Eğilimi Ölçeği'nin Türkçeye uyarlanması. Eğitim ve Bilim, 35(155), 104-117.
  • Karadağ, Ö. ve Maden, S. (2013). Yazma eğitimi: Kuram, uygulama, ölçme ve değerlendirme. A. Güzel ve H. Karatay (Ed.), Türkçe öğretimi el kitabı (s. 265-306) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karatay, H. (2013). Süreç temelli yazma modelleri: 4+1 planlı yazma ve değerlendirme modeli. M. Özbay (Ed.), Yazma eğitimi (s. 21-48) içinde. Ankara: Pegem A.
  • Kocaoğlu, B. Ü. ve Akgün, Ö. E. (2015). Lise öğretmenlerinin Fatih projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançları. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 259-276.
  • Köksal, K. (2001). Okuma yazmanın öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Leu, D. J., Kinzer, C. K., Coiro, J., Castek, J. Ve Henry, L. A. (2013). New literacies: A dual-level theory of the changing nature of literacy, instruction, and assessment. D. E. Alvermann, N. J. Unrau ve R. B. Ruddell (Ed.), Theoretical models and processes of reading (s. 1150–1181) içinde. Newark, DE: International Reading Association.
  • Liberg, C. (2014). Att använda dator i tidig läs- och skrivundervisning 2011–2014, Uppsala Kommun. Report from ALS-projektet. Uppsala: Uppsala Universitet.
  • MacArthur, C. A. (2009). Reflections on research on writing and technology for struggling writers. Learning Disabilities Research & Practice, 24(2), 93–103. https://doi. org/10.1111/j.1540-5826.2009.00283.x.
  • Maden, S., Banaz, E. ve Maden, A. (2018). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital ortamlardaki yazma alışkanlıkları. Journal of Research in Education and Teaching, 7(1), 103-112.
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. Ankara: MEB.
  • Merchant, G. (2009). Literacy in virtual worlds. Journal of Research in Reading, 32(1), 38–56. https://doi.org/10.1111/j.1467-9817.2008.01380.x.
  • Mills, K. (2011). I'm making it different to the book: Transmediation in young children's multimodal and digital texts. Australian Journal of Early Childhood, 36(3), 56–65.
  • Novita, D., Purwati, O. ve Anam, S. (2022). In-service EFL teachers’ sociocultural-based TPACK beliefs and practices: Voice of teachers and students. Computer Assisted Language Learning Electronic Journal (CALL-EJ), 23(1), 278-293.
  • Okur, A., Göçen, G. ve Süğümlü, Ü. (2013). İkna edici yazma ve karşılaştırmalı bir araştırma (Avustralya ana dili öğretimi ders materyalleri ve Türkiye örneği). Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute, 10(21), 167-197.
  • Özbay, M. ve Barutçu, T. (2013). Dil psikolojisi ve Türkçe öğretimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6(11), 933-973.
  • Özgen, K., Narlı, S. ve Alkan, H. (2013). Matematik öğretmen adaylarinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknoloji kullanim sikliği algilarinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 31-51.
  • Peterson-Karlan, G. (2011). Technology to support writing by students with learning and academic disabilities: Resent research trends and findings. Assistive Technology Outcomes and Benefits, 7(1), 39–62.
  • Pierczynski, M. (2015). Preservice teachers’ perceptions of using digital technologies in literacy instruction (Yayımlanmamış doktora tezi). George Mason Üniversitesi, Fairfax.
  • Purcell, K., Buchanan, J. ve Friedrich, L. (2013). The impact of digital tools on. student writing and how writing is taught in schools. Washington: Pew Research Center. Erişim adresi: http://pewinternet.org/Reports/2013/Teachers-technology-and-writing
  • Rideout, V. J., Foehr, U. G. ve Roberts, D. F. (2010). Generation M2: Media in the lives of 8- to 18- year-olds. Menlo Park, CA: Henry J. Kaiser Family Foundation.
  • Skolverket (2011). Läroplan för grundskolan (LGR 11). Erişim adresi: http://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?
  • Smolin, L. I. ve Lawless, K.A. (2003). Becoming literate in the technological age: New responsibilities and tools for teachers. The Reading Teacher, 56(6), 570–577.
  • Stone, C. A. (2002). Promises and pitfalls of scaffolded instruction for students with language learning disabilities. K. G. Butler ve E. R. Silliman (Ed.), Speaking, reading and writing in children with language learning disabilities: New paradigms in research and practice (ss. 175–198) içinde. İngiltere: Psychology Press.
  • Susar-Kırmızı, F., Kapıkıran, Ş. ve Akkaya, N. (2021). Dijital ortamda yazmaya ilişkin tutum ölçeği (DOYAT): Ölçek geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 417-444.
  • Taimalu, M. ve Luik, P. (2019). The impact of beliefs and knowledge on the integration of technology among teacher educators: A path analysis. Teaching and Teacher Education, 79, 101-110. https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.12.012
  • TÜİK, (2020). 2020 Hane halkı bilişim teknolojileri (bt) kullanım araştırması. Erişim adresi: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-KullanimArastirmasi-2020-33679.
  • Uluay, G., Çalışkaner-Nibat, G. ve Arıkan, N. (2019). Öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonuna yönelik inançları: Teknoloji uyarlamaları uygulama ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1529-1540. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3124
  • Usta, E. ve Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1335-1349.
  • Ustabulut, M. Y. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital yazmayla ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(02), 300-311.
  • Williams, C. ve Beam, S. (2019). Technology and writing: Review of research. Computers & education, 128, 227-242. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.09.024
  • Wollscheid, S., Sjaastad, J. ve Tømte, C. (2016). The impact of digital devices vs. pen (cil) and paper on primary school students' writing skills–A research review. Computers & education, 95, 19-35. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2015.12.001
  • Yamaç, A. ve Öztürk, E. (2018). Türkiye’deki ilkokul öğretmenlerinin yazma öğretimi uygulamaları ve algılarının değerlendirilmesi: Bir karma yöntem araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), 846-867. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018037559
  • Yamaç, A. (2019). Dijital okuma ve yazma uygulamalarının ilkokul düzeyinde kullanımına yönelik sınıf öğretmeni adaylarının algıları. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 1-25.

Reviewing the Relationship Between Turkish Teacher Candidates’ Attitudes Towards Writing in Digital Environment and Their Beliefs About Technology Integration

Year 2022, Volume: 12 Issue: 2, 417 - 430, 15.08.2022
https://doi.org/10.19126/suje.1121733

Abstract

Different applications in language teaching have emerged based on developing and changing technology. It is impossible to think of writing skills training independently of technology today. If teachers have positive attitudes toward digital writing and technology use, they will be able to direct students properly. For this reason, this study examined the relationship between Turkish teacher candidates' digital writing attitudes and their beliefs about technology integration. The attitude scale for digital writing developed by Susar-Kırmızı, Kapıkıran and Akkaya (2021), and also technology adaptations application scale that was developed by Uluay, Çalışkaner Nibat and Arıkan (2018) were used to collect the data. 146 Turkish teacher candidates studying at Sakarya University were the study group of the research. For the results, the digital writing attitudes of the Turkish teacher candidates are at a moderate level while their beliefs about technology integration are at a high level. Moreover, it is seen that Turkish teacher candidates' digital writing attitudes and their beliefs about technology integration were positively and moderately related.

Project Number

Yok

References

  • Agélii-Genlott, A. ve Grönlund, Å. (2016). Closing the gaps: Improving literacy and mathematics by ict-enhanced collaboration. Computers & Education, 99, 68–80. http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2016.04.004
  • Karakuş-Aktan, E. N. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri üzerine bir araştırma (Kütahya ili örneği). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 701-732.
  • Aktürk, A. O. ve Delen, A. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kabul düzeyleri ile öz-yeterlik inançları arasındaki ilişki. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 4(2), 67-80.
  • Bhatt, H. (2017). Effect of ICT skills development instructional program on technology integration beliefs and self-regulation of trainee teachers. International Journal of Education & Management Studies, 7(4), 507-511.
  • Birişçi, S. ve Kul, Ü. (2018). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik inanışlarının incelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 1(1), 1-18.
  • Bromley, K. (2006). Technology and writing. M. McKenna, L. D. Labbo, R. D. Kieffer ve D. Reinking (Ed.), International handbook of literacy and technology (s. 349–355) içinde. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Bülbül, T. ve Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 474-499.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Dobler, E. (2015). E‐textbooks: A personalized learning experience or a digital distraction?. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 58(6), 482-491.
  • Ergün, H. ve Haşlaman, T. (2017). Teknoloji entegrasyonu sürecinde öğretmen inançlarinin güçlendirilmesi: Özdüzenleyici öğrenme. Y. Usluer (Ed.), Farklı yanlarıyla eğitimde bit entegrasyonu (s. 195-220) içinde. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Geçici, F. (2019). Sentez metin yazmaya yönelik düzenlenen eğitimin yedinci sınıf öğrencilerinin sentez metin yazma becerilerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Graham, S., Gillespie, A. ve McKeown, D. (2013). Writing: Importance, development, and instruction. Reading and Writing, 26(1), 1-15.
  • Güneş, F. (2013). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Pegem Akademi.
  • Hicks, T. (2009). The digital writing workshop. Portsmount, NH: Heinemann.
  • Hudson, J. A. (2007). Writing, technology and writing technologies: Developing multiple literacies in first-year college composition students. International Journal of Learning, 13(12), 93–100. https://doi.org/10.18848/1447-9494/cgp/v13i12/58579.
  • Hutchison, A. ve Reinking, D. (2011). Teachers’ perceptions of integrating information and communication technologies into literacy instruction: A national survey in the United States. Reading Research Quarterly, 46(4), 312–333. https://doi.org/10.1002/RRQ.002
  • International Reading Association. (2009). New literacies and 21st-century technologies. Newark, DE: International Reading Association. İşeri, K. ve Ünal, E. (2010). Yazma Eğilimi Ölçeği'nin Türkçeye uyarlanması. Eğitim ve Bilim, 35(155), 104-117.
  • Karadağ, Ö. ve Maden, S. (2013). Yazma eğitimi: Kuram, uygulama, ölçme ve değerlendirme. A. Güzel ve H. Karatay (Ed.), Türkçe öğretimi el kitabı (s. 265-306) içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karatay, H. (2013). Süreç temelli yazma modelleri: 4+1 planlı yazma ve değerlendirme modeli. M. Özbay (Ed.), Yazma eğitimi (s. 21-48) içinde. Ankara: Pegem A.
  • Kocaoğlu, B. Ü. ve Akgün, Ö. E. (2015). Lise öğretmenlerinin Fatih projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançları. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 259-276.
  • Köksal, K. (2001). Okuma yazmanın öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Leu, D. J., Kinzer, C. K., Coiro, J., Castek, J. Ve Henry, L. A. (2013). New literacies: A dual-level theory of the changing nature of literacy, instruction, and assessment. D. E. Alvermann, N. J. Unrau ve R. B. Ruddell (Ed.), Theoretical models and processes of reading (s. 1150–1181) içinde. Newark, DE: International Reading Association.
  • Liberg, C. (2014). Att använda dator i tidig läs- och skrivundervisning 2011–2014, Uppsala Kommun. Report from ALS-projektet. Uppsala: Uppsala Universitet.
  • MacArthur, C. A. (2009). Reflections on research on writing and technology for struggling writers. Learning Disabilities Research & Practice, 24(2), 93–103. https://doi. org/10.1111/j.1540-5826.2009.00283.x.
  • Maden, S., Banaz, E. ve Maden, A. (2018). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital ortamlardaki yazma alışkanlıkları. Journal of Research in Education and Teaching, 7(1), 103-112.
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. Ankara: MEB.
  • Merchant, G. (2009). Literacy in virtual worlds. Journal of Research in Reading, 32(1), 38–56. https://doi.org/10.1111/j.1467-9817.2008.01380.x.
  • Mills, K. (2011). I'm making it different to the book: Transmediation in young children's multimodal and digital texts. Australian Journal of Early Childhood, 36(3), 56–65.
  • Novita, D., Purwati, O. ve Anam, S. (2022). In-service EFL teachers’ sociocultural-based TPACK beliefs and practices: Voice of teachers and students. Computer Assisted Language Learning Electronic Journal (CALL-EJ), 23(1), 278-293.
  • Okur, A., Göçen, G. ve Süğümlü, Ü. (2013). İkna edici yazma ve karşılaştırmalı bir araştırma (Avustralya ana dili öğretimi ders materyalleri ve Türkiye örneği). Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute, 10(21), 167-197.
  • Özbay, M. ve Barutçu, T. (2013). Dil psikolojisi ve Türkçe öğretimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6(11), 933-973.
  • Özgen, K., Narlı, S. ve Alkan, H. (2013). Matematik öğretmen adaylarinin teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknoloji kullanim sikliği algilarinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 31-51.
  • Peterson-Karlan, G. (2011). Technology to support writing by students with learning and academic disabilities: Resent research trends and findings. Assistive Technology Outcomes and Benefits, 7(1), 39–62.
  • Pierczynski, M. (2015). Preservice teachers’ perceptions of using digital technologies in literacy instruction (Yayımlanmamış doktora tezi). George Mason Üniversitesi, Fairfax.
  • Purcell, K., Buchanan, J. ve Friedrich, L. (2013). The impact of digital tools on. student writing and how writing is taught in schools. Washington: Pew Research Center. Erişim adresi: http://pewinternet.org/Reports/2013/Teachers-technology-and-writing
  • Rideout, V. J., Foehr, U. G. ve Roberts, D. F. (2010). Generation M2: Media in the lives of 8- to 18- year-olds. Menlo Park, CA: Henry J. Kaiser Family Foundation.
  • Skolverket (2011). Läroplan för grundskolan (LGR 11). Erişim adresi: http://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?
  • Smolin, L. I. ve Lawless, K.A. (2003). Becoming literate in the technological age: New responsibilities and tools for teachers. The Reading Teacher, 56(6), 570–577.
  • Stone, C. A. (2002). Promises and pitfalls of scaffolded instruction for students with language learning disabilities. K. G. Butler ve E. R. Silliman (Ed.), Speaking, reading and writing in children with language learning disabilities: New paradigms in research and practice (ss. 175–198) içinde. İngiltere: Psychology Press.
  • Susar-Kırmızı, F., Kapıkıran, Ş. ve Akkaya, N. (2021). Dijital ortamda yazmaya ilişkin tutum ölçeği (DOYAT): Ölçek geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 417-444.
  • Taimalu, M. ve Luik, P. (2019). The impact of beliefs and knowledge on the integration of technology among teacher educators: A path analysis. Teaching and Teacher Education, 79, 101-110. https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.12.012
  • TÜİK, (2020). 2020 Hane halkı bilişim teknolojileri (bt) kullanım araştırması. Erişim adresi: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-KullanimArastirmasi-2020-33679.
  • Uluay, G., Çalışkaner-Nibat, G. ve Arıkan, N. (2019). Öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonuna yönelik inançları: Teknoloji uyarlamaları uygulama ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1529-1540. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3124
  • Usta, E. ve Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1335-1349.
  • Ustabulut, M. Y. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital yazmayla ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(02), 300-311.
  • Williams, C. ve Beam, S. (2019). Technology and writing: Review of research. Computers & education, 128, 227-242. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.09.024
  • Wollscheid, S., Sjaastad, J. ve Tømte, C. (2016). The impact of digital devices vs. pen (cil) and paper on primary school students' writing skills–A research review. Computers & education, 95, 19-35. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2015.12.001
  • Yamaç, A. ve Öztürk, E. (2018). Türkiye’deki ilkokul öğretmenlerinin yazma öğretimi uygulamaları ve algılarının değerlendirilmesi: Bir karma yöntem araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), 846-867. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018037559
  • Yamaç, A. (2019). Dijital okuma ve yazma uygulamalarının ilkokul düzeyinde kullanımına yönelik sınıf öğretmeni adaylarının algıları. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 1-25.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nahide İrem Azizoğlu 0000-0003-2738-9856

Project Number Yok
Publication Date August 15, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Azizoğlu, N. İ. (2022). Reviewing the Relationship Between Turkish Teacher Candidates’ Attitudes Towards Writing in Digital Environment and Their Beliefs About Technology Integration. Sakarya University Journal of Education, 12(2), 417-430. https://doi.org/10.19126/suje.1121733