Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2022, Volume: 12 Issue: 3, 748 - 768, 15.12.2022
https://doi.org/10.19126/suje.1158777

Abstract

References

  • Ak, Ş. (2008). Öğrenme yaklaşımlarına ilişkin kavramsal bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8(3), 693-720. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/
  • Akkoyunlu, B. (2008, May, 6-9). Bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenme. 8.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Akkuş, N. (2008). Yaşam boyu öğrenme becerilerinin göstergesi olarak 2006 PISA sonuçlarının Türkiye açısından değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aypay, A. (2010). Genel Öz Yeterlik Ölçeği’nin (GÖYÖ) Türkçe’ye uyarlama çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 113-131. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8702/108659
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
  • Batı, H., Tetik, C., & Gürpınar, E. (2009). Öğrenme yaklaşımları ölçeği yeni şeklini Türkçeye uyarlama ve geçerlilik güvenirlilik çalışması. Türkiye Klinikleri, 30(5), 1636-1646. Erişim adresi: https://www.academia.edu/
  • Berberoğlu, B. (2010). Yaşam boyu öğrenme ile bilgi ve iletişim teknolojileri açısında Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki konumu. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 5(2), 113-117. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/40450
  • Bozkurt, A. (2015). Kitlesel açık çevrimiçi dersler (massive open online courses - moocs) ve sayısal bilgi çağında yaşam boyu öğrenme fırsatı. Anadolu Üniversitesi AUAd Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 56-81. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/35569
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, T. (2011). Yaşam Boyu Öğrenme Bağlamında Yabancı Dil Olarak İngilizce Ders Kitaplarında Strateji Kullanımı. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. New York: Wiley. Çınar, İ. (2009). Küreselleşme, eğitim ve gelecek. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 2(1), 14-30.Erişim adresi: https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/131904-20120418165420-cinar-2.pdf
  • Çolak, E., & Cırık, İ. (2016). Lise öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları profili. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 106-118. doı: http://dx.doi.org/10.17860/efd.87832
  • Demiralay, R., & Karadeniz, S. (2008). Developing information literacy skills for lifelong learning in elemantry education. Cypriot Journal of Education Sciences, 89-119.
  • Diker Coşkun, Y. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Diseth, A. (2002). The relationship between intelligence, approaches to learning and academic achievement. Journmal of Education Reaserch, 42(2), 219-230. https://doi.org/10.1080/00313830220142218
  • Doğan, S., & Varank, İ. (2014). Türkiye yetişkin öğrenme profilinin politika analizi kapsamında değerlendirilmesi. Ankara: TC MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü. https://www.researchgate.net/publication/269395623
  • Duman, G., Baykan, A. K., Köroğlu, G. N., Yılmaz, S., & Erdoğan, M. (2014). Öğretmen adaylarının Türkiye’deki eğitim reformlarını takip etme durumlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(2), 609-628. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication
  • Ekinci, N. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Belirlenmesi Ve Öğretme-Öğrenme Süreci Değişkenleri İle İlişkileri. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Epaçan, C. (2013). Yaşam boyu öğrenme becerilerinin ders kitaplarında yer alma düzeyine örnek bir inceleme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6(11). https://doi.org/10.14520/adyusbd.482
  • Gedik, H., & Sarpkaya Aktaş, G. (2016). Hayat boyu öğrenmeden yansımalar: öğretmen adaylarının görüşleri. Turkish Studies, 11(14). http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9763
  • George, D., & Mallery, P. (2016). IBM SPSS Statistics 23 step by step: A simple guide and reference. Routledge.
  • Karataş, K., & Başbay, M. (2014.). Öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeyinin eleştirel düşünme eğilimi, genel özyeterlik ve akademik başarı açısından yordanması. İlköğretim Online, 13(3), 916-933. http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2018.13.2.1C0682
  • Kazu, Y. İ., & Erten, P. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri. İlköğretim Online, 15(3), 838-854. doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2016.07530
  • Kılıç, H. (2015). İlköğretim Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri Ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri (Denizli İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Kılıç, H., & Tuncel, Z. A. (2014). İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. International Journal of Curriculum and Instructional Studies, 4(4), 26-37. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2716
  • Knapper, C., & Cropley, A. (2000). Deep in to lifelong learning. Erişim adresi: https://www.adelaide.edu.au/
  • Koç, C., & Arslan, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin akademik öz yeterlik algıları ve okuma stratejileri bilişüstü farkındalıkları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 745-778. http://efdergi.yyu.edu.tr http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2017.29
  • Kuzu, S., Demir, S., & Canpolat, M. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi . Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(4), 1089-1105. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/eku/issue/5467/74126
  • Marton, F., & Saljo, R. (1976). Learning aproches and process. British Journal of Educational Psychology,, 46, 4 -11.
  • Ozan, C., Karabacak, N., Kızıltaş, E., & Küçükoğlu, . (2017). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile öğrenme yaklaşımları tercihleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(3), 1818-1843. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/teke/issue/31471/344478
  • Özcan, A. (2008). Avrupa Birliği’nin yasam boyu öğrenme stratejileri Avrupa Birliği resmi belgelerindeki yaşam boyu öğrenme yaklaşımının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Özen, Y. (2011). Algın öğrenme teorisi yaşam boyu öğrenme ve gelişerek öğrenme. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(6), 1-16. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/makale
  • Özgür, H. (2016). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 22-38. http://dx.doi.org/10.17860/efd.08241
  • Polat, C., & Odabaş, H. (2008, March, 27-30). Bilgi toplumunda yaşam boyu öğrenmenin anahtarı: bilgi okuryazarlığı. küreselleşme, demokratikleşme ve Türkiye. Uluslararası sempozyumu bildiri kitabı. Antalya, Türkiye.
  • Schunk, D. H. (1996). Self-efficacy for learning and performance. annual conference of the american educational research association. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED394663
  • Selvi, K. (2011). Teachers’ lifelong learning competencies. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Dergisi, 61-69. Erişim adresi: http://www.ijocis.com/index.php/ijocis/article/view/52
  • Somuncuoğlu, Y., & Yıldırım, A. (1998). Öğrenme stratejileri: Teorik boyutları, araştırma bulguları ve uygulama için ortaya koyduğu sonuçlar. Eğitim ve Bilim, 22(110), 32-39. Erişim adresi: http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5354
  • Şahin, Ç., & Arcagök, S. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(16), 394-417. https://doi.org/10.14520/adyusbd.705
  • Tabachnick, B. G., & Fideld, L. S. (2015). Using multivariate statistics. Boston: Pearson Education. Uzunboylu H., Hürsen, Ç. (2011). Yaşam boyu öğrenme yeterlik ölçeği (YBÖYÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 449-460. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7797/102125
  • Yavuz Konakman, G., & Yanpar Yelken, T. (2013). Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme süreci alanındaki yeterliklerine ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 175-188. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17382/181582
  • Yıldırım, F. & İlhan, İ.Ö. (2010). Genel özyeterlilik ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 21(4), 301.308. Erişim adresi: http://www.turkpsikiyatri.com/PDF/C21S4/301-308.pdf
  • Yılmaz, M., Gürçay, D., & Ekici, G. (2007). Akademik özyeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 253-259. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7805/102358
  • Yüksel, H. (2014). Bilgi toplumunun temel paradigmaları çerçevesinde yaşam boyu eğitim ve istihdam edilebilirlik. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 51(595), 105-118. Erişim adresi: http://www.ekonomikyorumlar.com.tr/files/articles/152820005982_7.pdf

The Relationship of Lifelong Learning Competencies with Learning Approaches and Self-Efficacy

Year 2022, Volume: 12 Issue: 3, 748 - 768, 15.12.2022
https://doi.org/10.19126/suje.1158777

Abstract

The study aims to investigate the relationship between the lifelong learning competencies of the students studying in the faculty of education and learning approaches as well as self-efficacy. Lifelong Learning Competence Scale, Learning Approaches Scale, and General Self-Efficacy Scale were used to collect the data for the study. In the study, findings showed that self-management competencies and deep learning among the sub-dimensions of lifelong learning competencies of the students studying in the faculty of education are positively and significantly correlated with strategic learning and self-efficacy, it has been also found that learning-to-learn competency sub-dimension and deep learning, strategic learning, as well as superficial learning, are also positively and significantly correlated; however, no significant relationship was found with self-efficacy. Initiative and entrepreneurship competencies and the sub-dimension of information acquisition competencies were found to be positively correlated with deep learning, strategic learning, and self-efficacy; however, no significant relationship was found with superficial learning. The sub-dimension of digital competencies and the sub-dimension of decisionmaking competence have a significant and positive relationship with deep learning, strategic learning, and self-efficacy however, no significant relationship was found with superficial learning.

References

  • Ak, Ş. (2008). Öğrenme yaklaşımlarına ilişkin kavramsal bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8(3), 693-720. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/
  • Akkoyunlu, B. (2008, May, 6-9). Bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenme. 8.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Akkuş, N. (2008). Yaşam boyu öğrenme becerilerinin göstergesi olarak 2006 PISA sonuçlarının Türkiye açısından değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aypay, A. (2010). Genel Öz Yeterlik Ölçeği’nin (GÖYÖ) Türkçe’ye uyarlama çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 113-131. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8702/108659
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
  • Batı, H., Tetik, C., & Gürpınar, E. (2009). Öğrenme yaklaşımları ölçeği yeni şeklini Türkçeye uyarlama ve geçerlilik güvenirlilik çalışması. Türkiye Klinikleri, 30(5), 1636-1646. Erişim adresi: https://www.academia.edu/
  • Berberoğlu, B. (2010). Yaşam boyu öğrenme ile bilgi ve iletişim teknolojileri açısında Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki konumu. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 5(2), 113-117. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/40450
  • Bozkurt, A. (2015). Kitlesel açık çevrimiçi dersler (massive open online courses - moocs) ve sayısal bilgi çağında yaşam boyu öğrenme fırsatı. Anadolu Üniversitesi AUAd Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 56-81. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/35569
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, T. (2011). Yaşam Boyu Öğrenme Bağlamında Yabancı Dil Olarak İngilizce Ders Kitaplarında Strateji Kullanımı. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. New York: Wiley. Çınar, İ. (2009). Küreselleşme, eğitim ve gelecek. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 2(1), 14-30.Erişim adresi: https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/131904-20120418165420-cinar-2.pdf
  • Çolak, E., & Cırık, İ. (2016). Lise öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları profili. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 106-118. doı: http://dx.doi.org/10.17860/efd.87832
  • Demiralay, R., & Karadeniz, S. (2008). Developing information literacy skills for lifelong learning in elemantry education. Cypriot Journal of Education Sciences, 89-119.
  • Diker Coşkun, Y. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Diseth, A. (2002). The relationship between intelligence, approaches to learning and academic achievement. Journmal of Education Reaserch, 42(2), 219-230. https://doi.org/10.1080/00313830220142218
  • Doğan, S., & Varank, İ. (2014). Türkiye yetişkin öğrenme profilinin politika analizi kapsamında değerlendirilmesi. Ankara: TC MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü. https://www.researchgate.net/publication/269395623
  • Duman, G., Baykan, A. K., Köroğlu, G. N., Yılmaz, S., & Erdoğan, M. (2014). Öğretmen adaylarının Türkiye’deki eğitim reformlarını takip etme durumlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(2), 609-628. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication
  • Ekinci, N. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Belirlenmesi Ve Öğretme-Öğrenme Süreci Değişkenleri İle İlişkileri. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Epaçan, C. (2013). Yaşam boyu öğrenme becerilerinin ders kitaplarında yer alma düzeyine örnek bir inceleme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6(11). https://doi.org/10.14520/adyusbd.482
  • Gedik, H., & Sarpkaya Aktaş, G. (2016). Hayat boyu öğrenmeden yansımalar: öğretmen adaylarının görüşleri. Turkish Studies, 11(14). http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9763
  • George, D., & Mallery, P. (2016). IBM SPSS Statistics 23 step by step: A simple guide and reference. Routledge.
  • Karataş, K., & Başbay, M. (2014.). Öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeyinin eleştirel düşünme eğilimi, genel özyeterlik ve akademik başarı açısından yordanması. İlköğretim Online, 13(3), 916-933. http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2018.13.2.1C0682
  • Kazu, Y. İ., & Erten, P. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri. İlköğretim Online, 15(3), 838-854. doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2016.07530
  • Kılıç, H. (2015). İlköğretim Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri Ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri (Denizli İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Kılıç, H., & Tuncel, Z. A. (2014). İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. International Journal of Curriculum and Instructional Studies, 4(4), 26-37. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2716
  • Knapper, C., & Cropley, A. (2000). Deep in to lifelong learning. Erişim adresi: https://www.adelaide.edu.au/
  • Koç, C., & Arslan, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin akademik öz yeterlik algıları ve okuma stratejileri bilişüstü farkındalıkları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 745-778. http://efdergi.yyu.edu.tr http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2017.29
  • Kuzu, S., Demir, S., & Canpolat, M. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi . Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(4), 1089-1105. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/eku/issue/5467/74126
  • Marton, F., & Saljo, R. (1976). Learning aproches and process. British Journal of Educational Psychology,, 46, 4 -11.
  • Ozan, C., Karabacak, N., Kızıltaş, E., & Küçükoğlu, . (2017). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile öğrenme yaklaşımları tercihleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(3), 1818-1843. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/teke/issue/31471/344478
  • Özcan, A. (2008). Avrupa Birliği’nin yasam boyu öğrenme stratejileri Avrupa Birliği resmi belgelerindeki yaşam boyu öğrenme yaklaşımının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Özen, Y. (2011). Algın öğrenme teorisi yaşam boyu öğrenme ve gelişerek öğrenme. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(6), 1-16. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/makale
  • Özgür, H. (2016). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 22-38. http://dx.doi.org/10.17860/efd.08241
  • Polat, C., & Odabaş, H. (2008, March, 27-30). Bilgi toplumunda yaşam boyu öğrenmenin anahtarı: bilgi okuryazarlığı. küreselleşme, demokratikleşme ve Türkiye. Uluslararası sempozyumu bildiri kitabı. Antalya, Türkiye.
  • Schunk, D. H. (1996). Self-efficacy for learning and performance. annual conference of the american educational research association. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED394663
  • Selvi, K. (2011). Teachers’ lifelong learning competencies. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Dergisi, 61-69. Erişim adresi: http://www.ijocis.com/index.php/ijocis/article/view/52
  • Somuncuoğlu, Y., & Yıldırım, A. (1998). Öğrenme stratejileri: Teorik boyutları, araştırma bulguları ve uygulama için ortaya koyduğu sonuçlar. Eğitim ve Bilim, 22(110), 32-39. Erişim adresi: http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5354
  • Şahin, Ç., & Arcagök, S. (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(16), 394-417. https://doi.org/10.14520/adyusbd.705
  • Tabachnick, B. G., & Fideld, L. S. (2015). Using multivariate statistics. Boston: Pearson Education. Uzunboylu H., Hürsen, Ç. (2011). Yaşam boyu öğrenme yeterlik ölçeği (YBÖYÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 449-460. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7797/102125
  • Yavuz Konakman, G., & Yanpar Yelken, T. (2013). Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme süreci alanındaki yeterliklerine ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 175-188. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17382/181582
  • Yıldırım, F. & İlhan, İ.Ö. (2010). Genel özyeterlilik ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 21(4), 301.308. Erişim adresi: http://www.turkpsikiyatri.com/PDF/C21S4/301-308.pdf
  • Yılmaz, M., Gürçay, D., & Ekici, G. (2007). Akademik özyeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 253-259. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7805/102358
  • Yüksel, H. (2014). Bilgi toplumunun temel paradigmaları çerçevesinde yaşam boyu eğitim ve istihdam edilebilirlik. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 51(595), 105-118. Erişim adresi: http://www.ekonomikyorumlar.com.tr/files/articles/152820005982_7.pdf
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Fatma Çetin 0000-0002-0648-0485

Zeynep Demirtaş 0000-0002-0403-7199

Publication Date December 15, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Çetin, F., & Demirtaş, Z. (2022). The Relationship of Lifelong Learning Competencies with Learning Approaches and Self-Efficacy. Sakarya University Journal of Education, 12(3), 748-768. https://doi.org/10.19126/suje.1158777