Review
BibTex RIS Cite

Toplumsal Şiddet, Aile ve Kadın

Year 2024, Issue: 7 KADIN VE AİLE, 23 - 38, 30.09.2024

Abstract

Teknolojik ve toplumsal değişimlerle birlikte geçmişten günümüze farklı şiddet türleri ortaya konulmuş olsa da şiddet dendiğinde, gözle görülebilen somut harabiyetler yaratması nedeniyle en fazla fiziksel yönü akla gelmektedir. Konuyla ilgili araştırmaların giderek artması ve bilgilerin de yayılmasıyla birlikte çok farklı şiddet türleri olduğu bilinmeye başlanmıştır. Çağımızın en önemli sorunlarından biri olan şiddet; ev, okul, iş, sokak ve hatta günümüzde yaygın olan sanal dünyada, kısaca toplumun tüm alanlarında karşımıza çıkabilmektedir. Şiddetin olumsuz travmatik sonuçları sadece şiddete maruz kalan kişilerde değil, dolaylı bir şekilde şiddete maruz kalanlar, hatta şiddete tanık olan kişilerde de kendini gösterebilmektedir.
Kimlik oluşturma sürecinin en önemli kaynağı ve toplumun en küçük birimi olan aile ortamında şiddet olması; ister şiddete direkt maruz kalınsın, ister tanık olunsun her türlü maruz kalan bireylerde mağduriyet yaratmaktadır. Özellikle şiddet mağduru çocuklarda; duygu durumu, topluma adaptasyonu gibi alanlarda olduğu gibi kişilik gelişimi ve kişilik gelişiminin etkileştiği diğer gelişim alanlarında da önemli sorunları beraberinde getirmektedir. Bu durum da toplumu oluşturan ve gelecekte ebeveyn, meslek insanı olacak çocukların sağlıklı gelişimi ve nihayetinde toplum sağlığı açısından çalışılması gerektiğinin ne denli önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Sağlıklı bir toplum inşa edilmek isteniyorsa şiddetin önlenebilmesi açısından toplumsal şiddet, toplumsal şiddetin önlenmesi açısından da aile içi ve özellikle kadına yönelik şiddetin tüm yönleriyle ele alınması ve çözümler üretilmesi gerekir.
Bu makalede şiddetin tanımı ve çeşitleri kısaca aktarıldıktan sonra, toplumsal şiddet ve bu şiddetin temelinde önemli bir yer tutan nedenler; psikolojik, sosyolojik hatta hukuka aykırı bir durum olması nedeniyle suç ve şiddete ilişkin kuramlar ele alınacaktır. Ailede, okulda ve işteki şiddet ile bu şiddetin temelinde yatan nedenler kadın ve çocuğa yönelik şiddetle ilgili istatistikler ve literatür bilgileriyle birlikte değerlendirilip çözüm önerileri sunulacaktır. Ayrıca ev, sokak, eğitim ve iş ortamlarında toplumsal şiddetin önlenmesinde neler yapılması gerektiği konusu da literatür bilgileriyle ele alınacaktır.

Ethical Statement

Makalemin doğruluğunu, özgün ve etik değerlere uygun olduğunu beyan ederim.

Supporting Institution

yok

Thanks

yok

References

  • Adalet Bakanlığı. (2019). Adli İstatistikler. Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü. Erişim Tarihi: 10.07. 2024. https://adlisicil. adalet.gov.tr/Home/SayfaDetay/adalet-istatistikleri-yayin-arsivi
  • Adıgüzel, Y. (2001). Kitle Toplumunun Açmazları: Kültür Endüstrisi, İstanbul: Şehir Yayınları.
  • Akbaş E., Ergin, E. (2020). Türkiye’de Çocuğa Karşı Şiddet 2020 Durum Raporu. Erişim: 13 07. 2024 https://www.cocuk- haklariizleme.org/storage/app/uploads/public/5fc/746/7d5/5fc- 7467d5fc0c660761537.pdf
  • Aral, N., Gürsoy, F. (2001). Çocuk Hakları Çerçevesinde Çocuk İhmal Ve İstismarı. Milli Eğitim dergisi, Temmuz, Ağustos, Eylül Sayısı. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_ Dergisi/151/aral_gursoy.htm
  • Astor, R.A., Benbenishty, R., Vinokur, A.D., Zeira, A. (2006). Arab and Jewish Elementary School Students’ Perceptions Of Fear And School Violence: Understanding The İnfluence Of School Context. British Journal of Educational Psychology, 76, 91–118.

Social Violence, Family and Women

Year 2024, Issue: 7 KADIN VE AİLE, 23 - 38, 30.09.2024

Abstract

Although different types of violence have been introduced from past to present with technological and social changes, when it comes to violence, the physical aspect comes to mind the most because it creates tangible destruction that can be seen with the eye. With the increase in research on the subject and the spread of information, it has become known that there are many different types of violence. Violence, one of the most important problems of our age, can be encountered at home, school, work, street and even in the virtual world, which is widespread today, in short, in all areas of society. The negative traumatic consequences of violence can manifest themselves not only in the people who are exposed to violence, but also in those who are indirectly exposed to violence and even in those who witness violence. Violence in the family environment, which is the most important source of the identity formation process and the smallest unit of the society, creates victimisation in individuals exposed to violence, whether they are directly exposed to violence or witnessed.
Especially in children who are victims of violence; it brings along important problems in areas such as emotional state, adaptation to society, as well as personality development and other developmental areas in which personality development interacts. This situation reveals how important it is to work for the healthy development of children who make up the society and who will be parents and professionals in the future, and ultimately for public health. If a healthy society is to be built, social violence must be addressed in terms of preventing violence, and domestic violence, especially violence against women, must be addressed in all aspects and solutions must be produced.
In this article, after briefly explaining the definition and types of violence, social violence and the reasons underlying this violence, the theories on crime and violence will be discussed since it is a psychological, sociological and even illegal situation. Violence in the family, at school and at work and the underlying causes of this violence will be evaluated together with statistics and literature on violence against women and children and suggestions for solutions will be presented. In addition, the issue of what should be done to prevent social violence in home, street, education and work environments will be discussed with literature information.

References

  • Adalet Bakanlığı. (2019). Adli İstatistikler. Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü. Erişim Tarihi: 10.07. 2024. https://adlisicil. adalet.gov.tr/Home/SayfaDetay/adalet-istatistikleri-yayin-arsivi
  • Adıgüzel, Y. (2001). Kitle Toplumunun Açmazları: Kültür Endüstrisi, İstanbul: Şehir Yayınları.
  • Akbaş E., Ergin, E. (2020). Türkiye’de Çocuğa Karşı Şiddet 2020 Durum Raporu. Erişim: 13 07. 2024 https://www.cocuk- haklariizleme.org/storage/app/uploads/public/5fc/746/7d5/5fc- 7467d5fc0c660761537.pdf
  • Aral, N., Gürsoy, F. (2001). Çocuk Hakları Çerçevesinde Çocuk İhmal Ve İstismarı. Milli Eğitim dergisi, Temmuz, Ağustos, Eylül Sayısı. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_ Dergisi/151/aral_gursoy.htm
  • Astor, R.A., Benbenishty, R., Vinokur, A.D., Zeira, A. (2006). Arab and Jewish Elementary School Students’ Perceptions Of Fear And School Violence: Understanding The İnfluence Of School Context. British Journal of Educational Psychology, 76, 91–118.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Women's Studies
Journal Section Reviews
Authors

Elif Karagün 0000-0003-1974-4117

Publication Date September 30, 2024
Submission Date September 6, 2024
Acceptance Date September 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: 7 KADIN VE AİLE

Cite

APA Karagün, E. (2024). Toplumsal Şiddet, Aile ve Kadın. Şura Akademi(7 KADIN VE AİLE), 23-38.