Türk
kamu yönetiminde eğitim alanında kamu politikaları, etkisi ve kapsamı açısından
büyük önem taşımaktadır. Eğitimin, paydaşları göz önüne alındığında, ülkenin
bütününü ilgilendiren, bugünü olduğu kadar geleceği de içine alan bir niteliği
bulunmaktadır. Bu nedenledir ki eğitim, ülkenin geleceğine ilişkin kararlar
verecek olan nesillerin yetiştirilmesi bakımından önemlidir. Önemi
doğrultusunda da eğitimin kalitesini artırmak amacına yönelik olarak zaman
zaman uygulanan politikalar üzerinde köklü değişikliklere gidilmekte ya da
mevcut politikalar tümden kaldırılarak yerine yenileri getirilmektedir. Bu yola
başvurulmasının nedenleri arasında ise ortaya konulan politikalarla eğitimin
niteliği ve kalitesinde arzulanan sonuçlara ulaşılamaması başta gelmektedir. Milli
Eğitim Bakanlığında eğitim politikalarının özellikle insan kaynakları boyutunda
sıkça değiştiği gözlenmektedir. Bu değişikliklerin ülke çapında geniş boyutlu
etkileri bulunmakta gerek sivil toplum kuruluşları gerekse medya tarafından sık
sık gündeme getirilmektedir. Son yıllarda uygulamaya konulan bu politikalardan sözleşmeli
öğretmenlik uygulaması ülke gündeminde önemli yer tutan ve çeşitli taraflarca meşruiyeti
üzerinde uzun süreli tartışmalara neden olan politikalardan biridir. Bu
çalışmada; kamu politikası, kamu politikası analizi, kamu politikası sürecinin
kavramsal boyutları açıklanmakta ve Milli Eğitim Bakanlığında sözleşmeli öğretmenlik
uygulanmasına ilişkin süreçler ele alınmaktadır. Ardından sözleşmeli öğretmen
istihdamı politikası süreç modeline göre analiz edilmek suretiyle kamu
politikası analizi bağlamında sözleşmeli öğretmenlik uygulamasının Türkiye’nin eğitim
alanında getirdiği yenilikleri, etkilerini ve önemini ortaya çıkarmak
amaçlanmış, bu doğrultuda eleştiri ve öneriler sunulmuştur.
Anahtar
Kelimeler: Kamu Politikası, Kamu Politikası
Analizi, Kamu Politikası Süreci, Sözleşmeli Öğretmenlik, Milli Eğitim
Bakanlığı.
Jel Kodları: I 28
Kamu Politikası Kamu Politikası Analizi Kamu Politikası Süreci Sözleşmeli Öğretmenlik Milli Eğitim Bakanlığı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Submission Date | February 6, 2019 |
Acceptance Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.