BibTex RIS Cite

BUILDING CORPORATE REPUTATION WITH SUSTAINABILITY AND UNIVERSITIES

Year 2016, Volume: 16 Issue: 32, 286 - 302, 01.12.2016

Abstract

As the mankind raises awareness for environment and nature, they find different ways for the application of this awareness. Accordingly, each production built up for the future on the intellectual basis shows a tendency to increase its importance and value in the market economy as long as it provides a practical benefit. Stakeholdersnot only expect products and services to be beneficial in use but also to contribute in emotional, cognitive, and psychological way. To overcome this bottleneck, institutions had to carry out value-oriented policies that might be important to their stakeholders on an emotional management basis and had to perform such activities. In this respect, such value-oriented expectations must be satisfied by institutions to ensure stakeholder satisfaction as well as economic expectations. The concept of reputation is an important value for institutions to take care about. In this sense, a reputation built on sustainability becomes much more important for an institution. The aim of this study is to indicate the importance of corporate reputation for institutions and particularly for universities. With this study it is also aimed toservea few sustainable universities in our country as a model for other universities. Therefore, the place of concepts that can be associated with corporate reputation such as sustainability and sustainable university has been analyzed.

Year 2016, Volume: 16 Issue: 32, 286 - 302, 01.12.2016

Abstract

İnsanoğlunun çevreye ve doğaya yönelik bilinç düzeyi arttıkça, bu bilinç yapısının uygulama alanları da yine aynı
insanoğlu tarafından çeşitlendirilmektedir. Buna bağlı olarak düşünsel temelde geleceğe yönelik kurgulanan her üretim pratik bir
yarar sağladığı sürece piyasa ekonomisi içinde önemini ve değerini artırma eğilimi gösterir. Paydaşlar işletmelerden pratik yarar
sağlayan ürün ve hizmetlerin tatmin düzeylerinin sadece kullanım değeri olarak değil aynı zamanda duygusal, bilişsel ve
psikolojik olarak da katkı sağlamasını beklemektedir. Bu darboğazı aşmak adına işletmeler de duygusal yönetim temelinde
paydaşları için önemli olabilecek değer yönelimli politikalara imza atmak ve bu tür faaliyetler gerçekleştirmek zorunda
kalmışlardır. Bu bağlamda işletmelerin paydaşı olan yapıların tümünün özündeki “insan” faktörünün, ekonomik beklentilerinin
yanı sıra paydaş memnuniyetini sağlamak adına değer yönelimli bu tür beklentilerin de işletmelerce tatmin edilmesi
gerekmektedir. Bu anlamda, sürdürülebilirlik üzerine inşa edilmiş bir kurumsal itibar bir kurum için daha da önemli hale
gelmektedir.
Bu çalışmada, kurumsal itibarın genelde kurumlar özelde üniversiteler bağlamında önemini ortaya koymak
amaçlanmıştır. Bu çalışmayla birlikte ülkemizde sayısı az olan sürdürülebilir üniversitelerin diğer üniversitelere örnek teşkil
etmesi hedeflenmektedir. Bu nedenle kurumsal itibar ile ilişkilendirilebilecek sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üniversite
kavramların literatürdeki yeri incelenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA37PR68UK
Journal Section Articles
Authors

Zeynep Ayfer Bozat 0000-0002-3764-4323

Anıl Topdemir This is me

Işıl Gazi This is me

Publication Date December 1, 2016
Submission Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 16 Issue: 32

Cite

APA Bozat, Z. A., Topdemir, A., & Gazi, I. (2016). BUILDING CORPORATE REPUTATION WITH SUSTAINABILITY AND UNIVERSITIES. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16(32), 286-302.