This study was explored the effect of shelf layout on customer satisfaction and
repurchases intention in the discount markets. Data were collected by face to face
interviews with 407 customers of a three discount market chains operating in Nigde. The
results of factor analysis indicated that shelf management is composed of four
dimensions. Regression analysis showed that shelf management has a significant positive
effect on customer satisfaction and repurchase intention. However, this effect is minimal.
Bu çalışmada indirim marketlerinde raf yerleşiminin(yönetiminin) müşteri memnuniyetine ve yeniden satın alma niyetine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada kullanılacak veriler Türkiye çapına yayılmış üç indirim market zincirinin Niğde il merkezinde faaliyet gösteren şubelerinden alış veriş yapan 407 tüketiciden yüz yüze anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Yürütülen faktör analizi sonuçları raf yönetiminin dört boyutlu bir yapıya sahip olduğunu göstermiştir. Regresyon analizi sonuçları ise indirim marketlerinde raf yönetiminin müşteri memnuniyetine ve satın alma niyetine istatistiksel bakımdan anlamlı fakat çok düşük düzeyde etkisi bulunduğunu ortaya koymuştur.
Other ID | JA77BD54TC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Submission Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 Issue: 30 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.