BibTex RIS Cite

A RESEARCH: THE EFFECT OF ORGANIZATIONAL CULTURE ON INSTITUTIONAL REPUTATION

Year 2014, Volume: 14 Issue: 28, 105 - 133, 01.12.2014
https://doi.org/10.30976/susead.302204

Abstract

In recent years, increasing competition between enterprises as a result of
globalization, development in information communication technologies has been the
cause of discussion of the new concepts. Technological innovation and change is being
imitated by competitors so fast. This case has channeled enterprises to abstract concepts.
Some basic values like culture, identity, reputation and image have drawn the attention of
the managers. The aim of this study is to explain the organizational culture and
institutional reputation on basic level and to address the effect of the organizational
culture on institutional reputation. In this regard, the data taken as a result of survey
conducted with the managers of 93 hospitals in Kayseri has been evaluated through
frequency, correlation and regression analysis and it has been found that organizational
culture have an impact on corporate reputation (R2=,494).

ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN KURUMSAL İTİBARA ETKİLERİNİN TESPİT EDİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2014, Volume: 14 Issue: 28, 105 - 133, 01.12.2014
https://doi.org/10.30976/susead.302204

Abstract

Son yıllarda globalleşme, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki ilerlemeler sonucunda işletmeler arasındaki hızla artan rekabet yeni kavramların tartışılmasına sebep olmuştur. Teknolojik yenilik ve değişimlerin rakipler tarafından çok hızlı taklit edilmektedir. Bu durum işletmeleri soyut kavramlara yöneltmiştir. Kültür, kimlik, itibar ve imaj gibi temel değerler yöneticilerin dikkatini çekmiştir. Çalışmamızın amacı, yukarıda bahsedilen temel değerlerden örgüt kültürü ve kurumsal itibar kavramları yüzeysel olarak açıklamak ve örgüt kültürünün kurumsal itibara etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla Kayseri’de faaliyet göstermekte olan 93 hastane yöneticisi ile yürütülen anket çalışması sonucunda elde edilen veriler frekans, korelasyon ve regresyon analizleri ile değerlendirilmiş ve örgüt kültürünün kurumsal itibar üzerinde (R2=,494) etkisi olduğu tespit edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA88MA99AJ
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Yalçın This is me

Ali Bayram This is me

Publication Date December 1, 2014
Submission Date December 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 14 Issue: 28

Cite

APA Yalçın, İ., & Bayram, A. (2014). ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN KURUMSAL İTİBARA ETKİLERİNİN TESPİT EDİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(28), 105-133. https://doi.org/10.30976/susead.302204