Entrepreneurship education is being discussed by both academia and business
world. While the business world, mainly argues entrepreneurship education in terms of
how to foster intrapreneurship, academia is more focus on how to design effective
entrepreneurship education for university students. This study‟s established on the
argument that, entrepreneurship education should be more than a series of routinized
lessons which designed for particularly business schools.Therefore, after reviewing
relevant literature, entrepreneurship education will be discussed both content and context
in detail and bring forward proposal on the objectives and contents of entrepreneurship
education under the title of undergraduate, graduate, and lifelong learning.
Girişimcilik eğitimi hem akademik hem de iş çevrelerinde eğitimlerin içeriği ve yöntemi üzerinde tartışılmaktadır. İş dünyası ağırlıklı olarak çalışanlarda inovasyon kültürü ve iç girişimciliğin nasıl geliştirilebileceğine yönelik eğitimleri tartışırken, akademik çevrenin ise üniversitelerde öğrenciler için tasarlanan girişimcilik eğitimlerinin etkinliğine yönelik yoğun bir araştırma ve tartışma içinde oldukları bilinmektedir. Bu çalışma, üniversite bünyesinde tasarlanan girişimcilik eğitimlerinin yalnızca işletme bölümlerinde verilen rutin bir ders dizisi olmaktan öteye geçmesi gerekliliği tezinin üzerine kurulmaktadır.Bu nedenlebu çalışma ilgili yazının incelenmesinin ardından,girişimcilik eğitiminin hem içerik hem de bağlam bakımından detaylı tartışılmakta ve üniversitelerde lisans, lisansüstü ve hayat boyu öğrenmebaşlıklar altında girişimcilik eğitimlerinin hedef ve içeriklerine yönelik öneriler sunmaktadır.
Other ID | JA49FB65GF |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Submission Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 14 Issue: 27 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.