Research Article
BibTex RIS Cite

İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA MÜŞTERİ SATIN ALMA DEĞERİ, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM VE MÜŞTERİ SADAKATİ İLİŞKİSİ

Year 2010, Volume: 10 Issue: 20, 367 - 386, 01.12.2010

Abstract

Rekabetin yoğun olarak yaşandığı perakende pazar ortamında müşterileri ile uzun vadeli, kalıcı ve kazançlı ilişkiler kurmak yolu ile müşteri memnuniyeti aracılığı ile müşteri sadakati oluşturmak ve buna bağlı olarak da kazançlarını arttırmak perakendeciler için öncelikli amaç olmaya başlamıştır. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı, indirimli mağazalardan alışveriş yapan müşterilerin satın alma değeri, müşteri memnuniyeti ve sadakati arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu temel amaca ulaşabilmek amacıyla hazırlanan anket formları X ve/veya Y mağazalarının farklı sosyo-demografik özelliklere sahip olduğu düşünülen Çankaya, Etimesgut ve Yenimahalle ilçelerinde eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Araştırmanın amacı ve doğrultusunda geliştirilen araştırma hipotezlerini test edebilmek amacıyla yapısal eşitlik modeli uygulamasından faydalanılmıştır.

İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA MÜŞTERİ SATIN ALMA DEĞERİ, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM VE MÜŞTERİ SADAKATİ İLİŞKİSİ

Year 2010, Volume: 10 Issue: 20, 367 - 386, 01.12.2010

Abstract

In extremely competitive retail market build up customer loyalty over customer satisfaction
through enter into long term, permanent and yielding relations and therefore increase
profit is start to become the main purpose. In this context the main objective of this research is
to expose the relationship between shopping value, customer satisfaction and customer loyalty
of the customers who shop with discount stores. To reach this main objective, prepared survey
forms conducted simultaneously to X and/or Y discount stores in Çankaya, Etimesgut and
Yenimahalle countries of Ankara thought that they have different socio-economic characteristics.
Structural equation modeling was used to test research hypotheses which developed in
accordance with research objective.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Other ID JA42GA62NS
Journal Section Articles
Authors

Tülay Yeniçeri This is me

Eyyup Yaraş This is me

Asude Yasemin Zengin This is me

Publication Date December 1, 2010
Submission Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 10 Issue: 20

Cite

APA Yeniçeri, T., Yaraş, E., & Zengin, A. Y. (2010). İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA MÜŞTERİ SATIN ALMA DEĞERİ, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM VE MÜŞTERİ SADAKATİ İLİŞKİSİ. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 10(20), 367-386.