BibTex RIS Cite
Year 2009, Volume: 9 Issue: 17, 310 - 326, 01.06.2009

Abstract

The aim of this research is to segment customers regarding their environment consciousness
and environment-oriented purchasing behavior and to identify the socio-demographic
characteristics of that market segments. In the study, in order to test whether the customers
from different market segments in relation with their environment consciousness and environment-oriented
behavior cluster analysis was used. As a result, it was found that the customers
formed three market segments in relation with their environment consciousness and
environment-oriented purchasing behavior.

TÜKETİCİLERİN ÇEVRE BİLİNCİ VE ÇEVREYE DUYARLI SATINALMA DAVRANIŞLARINA YÖNELİK BİR PİLOT ARAŞTIRMA

Year 2009, Volume: 9 Issue: 17, 310 - 326, 01.06.2009

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, tüketicileri çevre bilinci ve çevreye duyarlı satınalma davranışlarına göre bölümlere ayırmak ve farklı pazar bölümlerini sosyo-demografik özellikleri itibariyle tanımlamaktır. Bu bağlamda, tüketicilerin çevre bilinci ve çevreye yönelik satınalma davranışları itibariyle farklı pazar bölümleri oluşturup oluşturmadıklarını test edebilmek amacıyla kümeleme analizi yapılmıştır. Tüketicilerin çevre bilinci ve çevreye duyarlı satınalma davranışlarına göre üç farklı pazar bölümü oluşturduğu belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA49EV86CU
Journal Section Articles
Authors

Tülay Yeniçeri This is me

Publication Date June 1, 2009
Submission Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 9 Issue: 17

Cite

APA Yeniçeri, T. (2009). TÜKETİCİLERİN ÇEVRE BİLİNCİ VE ÇEVREYE DUYARLI SATINALMA DAVRANIŞLARINA YÖNELİK BİR PİLOT ARAŞTIRMA. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(17), 310-326.