Performans, bir işletmenin başarısını, diğer bir deyişle, işletmenin amaçlarına ulaşma düzeyini tanımlayan çok boyutlu bir kavramdır. Bir işletmenin başarısı ve sürekliliği ise performans ölçümü ile değerlendirilmektedir. Performans ölçümünün ilgi alanı işletme yönetiminin temel stratejik tercihlerinin daha ekonomik ve daha rasyonel bir biçimde yaşama geçirilmesine odaklanmıştır. Balanced Scorecard, işletmenin kısa ve uzun dönemli amaçlarıyla finansal olan ve finansal olmayan performans göstergeleri arasındaki korelasyonu, nedensonuç ilişkisi içerisinde açıklayan ve dengeli bir şekilde kurumsal stratejiye yansıtan bir performans ölçme yöntemidir. Bu bağlamda, çalışmanın ilk bölümünde performans kavramı ve performansın ölçümü irdelenmekte, ikinci bölümde ise Balanced Scorecard yöntemi ele alınmaktadır.
Performance is a multi dimensional concept which evaluates the success and the level
of goal attainment of an organization. The success and sustainability of an organization is
measured by performance evaluation. Performance evaluation focuses on making the basic
strategic decisions of the organization more economic and rational. Balanced Scorecard is a
performance evaluation method which explains the correlation between the organization’s
short/long term objectives and financial/unfinancial performance indicators in a cause and
effect relationship and reflects the results to the corporate strategy in a balanced manner. In
this context, in the first part of the study the concept of performance and performance evaluation
are elaborated, then in the second part Balanced Scorecard Method is analyzed.
Other ID | JA45NT54DC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2009 |
Submission Date | December 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.