Büro çalışma alanlarının geliştirilmesi önerildiğinde çok sık olarak akla gelen; “verimlilik üzerinde ne gibi etkiler bekleyebiliriz?” sorusudur. Yöneticiler ya da işverenler, büro tasarımı için yapılan yatırımların, kurumsal verimlilik ile ilgili getirilerini bilmek isterler. Ancak bu yatırımların, kurumsal verimlilik üzerindeki etkileri hakkında gerçekçi kestirimlerde bulunmak zordur. Bununla birlikte uygun tasarım için yapılan yatırımların, kurumsal verimlilik üzerinde bir etkisinin olduğu inkar edilemez ve bu durum verimlilik, çalışanlar ve büro ortamı arasındaki ilişkiler incelendiğinde tanımlanabilir hale gelmeye başlar. Bu bağlamda makalede bu ilişkiler konu edinilmiştir.
“What effect on productivity can be expect?” This question is commonly asked when
improvements to the office environment are suggested. Business managers and boss want to
be sure that investing in Office design will improve organizational productivity. However, it
is difficult to provide a realistic estimate of the effect on organizational productivity. Besides,
it is undeniable that the investments of suitable design has an effect on organizational productivity
and this begins to be identifiable when the connections among productivity, employees
and office envirenment are examined. In this sense, these connections are explained in the
article.
Other ID | JA56TZ94SD |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2009 |
Submission Date | December 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.