BibTex RIS Cite
Year 2007, Volume: 7 Issue: 14, 206 - 218, 01.12.2007

Abstract

İÇ MÜŞTERİLERİN TATMİNİ VE İÇSEL PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KAYSERİ SÜPERMARKETLERİNDE BİR UYGULAMA

Year 2007, Volume: 7 Issue: 14, 206 - 218, 01.12.2007

Abstract

Kayseri’de bulunan süpermarketlerde, iç müşterilerin tatmin durumlarına göre içsel pazarlama uygulamalarına bakış açılarının değerlendirilmesi amacıyla yapılan araştırmada şu bulgular elde edilmiştir: İşletmeden tatmin olma durumu İle dış müşteriye yönelik davranışlar sergileme arasında anlamlı bir ilişki vardır. Tatmin olan iç müşteriler, tatmin olmayanlara göre tatmin durumunun müşteriye yönelmede nispeten zayıf düzeyde etkili olduğunu belirtmektedirler. Entegrasyonun ve iş tatmininin sağlanmasına yönelik içsel pazarlama faktörleri açısından işletmeden tatmin olanlar İle olmayanlar arasında ayrım söz konusudur. İşletmeden tatmin olanlar, işletmenin bu faktörlere yönelik faaliyetlerini olmayanlara göre daha olumlu değerlendirmektedir. İşletmede çalışmayı tercih etme durumuna göre, entegrasyonun sağlanması ve ödüllendirmeye yönelik içsel pazarlama faktörleri açısından ayrım söz konusudur. İşletmede çalışmayı tercih eden iç müşteriler, bu faktörlere yönelik uygulamaları tercih etmeyenlere göre daha olumlu değerlendirmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA58GG47JF
Journal Section Articles
Authors

Suzan Çoban This is me

Publication Date December 1, 2007
Submission Date December 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 7 Issue: 14

Cite

APA Çoban, S. (2007). İÇ MÜŞTERİLERİN TATMİNİ VE İÇSEL PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KAYSERİ SÜPERMARKETLERİNDE BİR UYGULAMA. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(14), 206-218.

21126