This study discusses the role of senior executives in developing learning
organizations. Learning organizations are those institutions which are good at collecting
and disseminating information across differnet management levels and by using this
knowledge they can also transform themselves on a continious basis. To be able to
facilitate this process, senior executives have important roles and duties. An important
conclusion emerging from this study is that senior exetives should not only know their
roles and duties in creating learning organizations but also possess certain skills to perform the required roles and duties. To be successful in this process, they should be
continously trained and developed. This study provides indepth discussions about these
issues and makes recommendations for practice and future reseach.
Bu çalışmada öğrenen örgütlerin oluşturulmasında üst kademe yöneticilerinin rolü ve görevleri tartışılmıştır. Öğrenen örgütler bilgiyi elde etme, elde edilen bilgiyi farklı yönetim kademelerine aktarma ve edinilen bilgiyi kullanarak örgütü sürekli yenileme becerisine sahip kurumlardır. Bunun sağlanabilmesi için üst kademe yöneticilere önemli görevler düşmektedir. Çalışmadan çıkan en önemli sonuç üst kademe yöneticilerin bu süreçteki rollerini iyi bilmelerinin yanında bu rolleri yerine getirebilmek için gerekli olan becerilere de sahip olmaları gerektiğidir. Bunun başarılabilmesi için de üst kademe yöneticilerinin sürekli olarak eğitilmeleri ve geliştirilmeleri gerekmektedir. Çalışmada bu konular hakkında ayrıntılı tartışmalar yapılmış ve bu alanda uygulamada ve gelecekte yapılacak çalışmalar konusunda önerilerde bulunulmuştur.
Other ID | JA89FT22JN |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Submission Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 7 Issue: 13 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.