After aviation sector’s deregulations in 2003, some private airlines started to operate
in domestic flights. Those firms have positioned themselves as low-cost airlines rather
than to offer full-customer service that is usually offered by classic airlines. Most of the
low-cost firms have signs of Southwest Airlines’ strategies in their strategies. In order to
be competitive as Southwest, those firms must cultivate strategic plans. This is necessary
for the competitive airlines sector as well
Havayolu sektöründe serbestleşme düzenlemeleri sonucu özel havayolu işletmeleri 2003 yılından beri iç hatlarda yolcu taşımaya başlamışlardır. Son yıllarda kurulan havayolu işletmeleri geleneksel havayolu faaliyetlerinden çok, düşük maliyetli işletmeler sınıflamasına dahil edilebilirler. Bu işletmelerin uyguladıkları stratejilerde Southwest Havayolu işletmesinin stratejilerinin izlerini görmek mümkündür. Bu işletmelerin Southwest işletmesindeki gibi rekabetçi olabilmeleri için stratejik planlamanın temel ilkelerine uymalarında yarar bulunmaktadır. Bu sektörün gelişmesi ve rekabetçi olması için de gerekli bir koşuldur.
Other ID | JA24YR33AK |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Submission Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 7 Issue: 13 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.