Generally for tourism enterprises but specifically for hospitality enterprises,
enhancing relations with customers plays a strategic role in achieving sustainable
competitive advantage. Therefore, Customer Relationship Management (CRM) is at the
top of corporate agenda and academic research recently. In this context, the major
objective of this study is to elaborate the impact of CRM implementation on the company
performance of hospitality enterprises. Findings based on data gathered through a survey
implemented to 44 hospitality enterprises indicate a positive relationship between CRM
implementation level and company performance.
Genelde turizm işletmelerinde, özelde ise konaklama işletmelerinde müşteri ilişkilerini geliştirmek; sürdürebilir bir rekabet üstünlüğü sağlamada stratejik bir öneme sahiptir. Bu nedenle son zamanlarda işletme yönetim ve yazınında Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) ön plana çıkan temel konulardan birisidir. Bu bağlamda; bu çalışmada konaklama işletmelerinde MİY uygulamasının işletme performansı üzerindeki etkisi görgül olarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamındaki 40 konaklama işletmesinden elde edilen bulgular MİY uygulama düzeyi ile işletme performansı arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır.
Other ID | JA65EP36UZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2005 |
Submission Date | June 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 5 Issue: 9 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.