This study aims to determine the attitudes of associate degree students towards the accounting courses. In this context, a questionnaire was applied to the students of the Accounting and Tax Applications Department, Vocational School of Social Sciences, Aksaray University and 117 questionnaire data were analyzed in the SPSS 20.0 program. According to the findings, the students' attitudes towards the accounting courses is positive and above the medium level. Also, analyzes are conducted to determine the differences between the demographic characteristics of students and their attitudes towards the accounting courses. According to the findings, the attitudes of the students towards the accounting classes and accounting profession differs by the first year, second year, and others. Besides, the attitudes of the students who have taken an accounting course before university are more positive and the students that attend the department willingly have a more positive attitudes towards the accounting courses.
Bu çalışmanın amacı, ön lisans öğrencilerinin muhasebe derslerine yönelik tutumlarının tespit edilmesidir. Bu kapsamda, Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları bölümü öğrencilerine anket uygulanarak elde edilen 117 anket verisi SPSS 20.0 programında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin muhasebe derslerine yönelik tutumu olumlu yönde ortanın üzerindedir. Ayrıca araştırmada öğrencilerin demografik özellikleri ile muhasebe derslerine yönelik tutumları arasında farkların tespit edilmesi için analizler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğrencinin bulunduğu sınıf ile muhasebe derslerine ve muhasebe mesleğine yönelik tutumu farklılaşmaktadır. Üniversite öncesinde muhasebe dersi almış olan öğrencilerin muhasebe derslerine yönelik tutum ortalamaları daha olumludur. Ayrıca okuduğu bölümü isteyerek tercih eden öğrencilerin muhasebe derslerine yönelik tutumları olumlu yönde daha yüksektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2020 |
Submission Date | April 30, 2020 |
Acceptance Date | October 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 20 Issue: 40 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.