BibTex RIS Cite

TV REKLAMLARINDA SPOR İMAJININ KULLANILMASI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ

Year 2007, Volume: 2 Issue: 1, 5 - 13, 01.06.2007

Abstract

Bu çalışmanın amacı, spor imajının, TV reklamlarında ve hangi ürünlerin
pazarlanmasında kullanıldığını, kullanılan bu reklamları, genel olarak TV izleyicisinin beğenip
beğenmediğini ve bu durumun hedef kitlenin satın alma davranışı üzerinde nasıl bir etki yaptığını
ortaya koymaya çalışmaktır.
Çalışmada Türkiye’de reklam gelirleri açısından en yüksek payları alan dört TV
kanalında, bir hafta süre ile prime time içerisinde yayınlanan reklamlar incelenmiş, spor imajıyla
ilgili olan reklamların bütün reklamlar içindeki yüzdesi, hangi ürünlerin pazarlanmasında daha
çok kullanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca Celal Bayar Üniversitesi’nde eğitim gören ve yaşları
ortalama 21,92±2,98 olan toplam 80 (38 bayan, 42 erkek) öğrenciye araştırmacılar tarafından
hazırlanan bir anket uygulanmıştır. Bu anket neticesinde tüketicilerin, en beğendiği reklamların
içinde %49,6 ile spor imajı ile ilgili reklamların olduğu ve reklamların satın alma davranışlarını
etkilediği bulunmuştur.

Year 2007, Volume: 2 Issue: 1, 5 - 13, 01.06.2007

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Yavuz Yıldız

Fırat Çetinöz This is me

Yılmaz Kaplan This is me

Mustafa Türkmen This is me

Publication Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Yıldız, Y., Çetinöz, F., Kaplan, Y., Türkmen, M. (2007). TV REKLAMLARINDA SPOR İMAJININ KULLANILMASI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, 2(1), 5-13.
AMA Yıldız Y, Çetinöz F, Kaplan Y, Türkmen M. TV REKLAMLARINDA SPOR İMAJININ KULLANILMASI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. June 2007;2(1):5-13.
Chicago Yıldız, Yavuz, Fırat Çetinöz, Yılmaz Kaplan, and Mustafa Türkmen. “TV REKLAMLARINDA SPOR İMAJININ KULLANILMASI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri 2, no. 1 (June 2007): 5-13.
EndNote Yıldız Y, Çetinöz F, Kaplan Y, Türkmen M (June 1, 2007) TV REKLAMLARINDA SPOR İMAJININ KULLANILMASI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 2 1 5–13.
IEEE Y. Yıldız, F. Çetinöz, Y. Kaplan, and M. Türkmen, “TV REKLAMLARINDA SPOR İMAJININ KULLANILMASI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ”, Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, vol. 2, no. 1, pp. 5–13, 2007.
ISNAD Yıldız, Yavuz et al. “TV REKLAMLARINDA SPOR İMAJININ KULLANILMASI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 2/1 (June 2007), 5-13.
JAMA Yıldız Y, Çetinöz F, Kaplan Y, Türkmen M. TV REKLAMLARINDA SPOR İMAJININ KULLANILMASI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2007;2:5–13.
MLA Yıldız, Yavuz et al. “TV REKLAMLARINDA SPOR İMAJININ KULLANILMASI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, vol. 2, no. 1, 2007, pp. 5-13.
Vancouver Yıldız Y, Çetinöz F, Kaplan Y, Türkmen M. TV REKLAMLARINDA SPOR İMAJININ KULLANILMASI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2007;2(1):5-13.