BibTex RIS Cite

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN BASKETBOL BECERİLERİNİN ÖĞRENİMİ ÜZERİNE ETKİSİ

Year 2006, Volume: 1 Issue: 2, 25 - 34, 01.12.2006

Abstract

Bu çalışmanın amacı, bilgisayar destekli öğretimin basketbol öğrenimi üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bolu ili Merkez ilçede bulunan bir ilköğretim okulunun 7. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülen ve 6 hafta süren çalışmada deneysel modellerden deney-kontrol gruplu öntest-sontest modeli kullanılmıştır. Bu amaçla ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinden oluşan deney grubuna bilgisayar destekli öğretim uygulamaları ile hazırlanan program uygulanırken, kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemleri ile hazırlanan program uygulanmıştır. Deney grubu 16 kız, 6 erkek olmak üzere toplam 21 öğrenciden oluşurken, kontrol grubu ise 11 kız ve 8 erkek olmak üzere toplam 19 öğrenciden oluşmaktadır. Basketbol ünitesinin başında ve sonunda bilişsel alan öğrenmelerini ölçmek amacıyla basketbol başarı testi, devinişsel becerileri ölçmek için ise seçilen beceriler için geliştirilen gözlem formları kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik, Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. İstatistiksel sonuçlar, deney ve kontrol gruplarının her ikisinin de bilişsel ve devinişsel alanda kendi içinde anlamlı gelişim gösterdiğini (p

References

  • Adams, T.M., Kandt, G.K.,Throgmantin, D. And Woldrup, P. B. Computer-Assisted Instruction Vs Lecture Methods in Teaching the Rules of Golf, Physical Educator, Vol 48, (3), 1991.
  • Ergün M, Eğitimde Bilgisayar kullanımı, Anadolu Üniversitesi BDE Birimi Eğitim Teknolojisi ve Bilgisayar Destekli Eğitim 1. Sempozyumu, 1991( http://www.egitim.aku.edu.tr/otmg.htm -erişim 03.06.2006).
  • Eğitimde Hedefler http://www.meb.gov.tr/Stats/ist2000/b11.htm (erişim 03.06.06)
  • Eğitim İstatistiklerihttp://www.meb.gov.tr/stats/Apk2002/61.htm (erişim 03.06.06) file://F: bilgisayar destekli eğitim1.htm.(erişim 02.08.2006)
  • Kerns, M. M. The Effectiveness of Computer Assisted Instruction in Teaching Tenis Rules and Strategies, Journal of Teaching in Physical Education, 8, p:170-176, 1989.
  • Keser, H. Bilgisayar Destekli eğitim için bir model önerisi (yayınlanmamış doktora tezi), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1998.
  • Konukman, Ferman ve diğerleri. “The Effects of Multimedia Tennis Computer-Assisted Instruction (CAI) on Tennis Forehand, Backhand Knowledge & Psychomotor Skills in a Collegiate Tennis Basic Instruction Course”, Research Quarterly for Exercise & Sport, 72 (1), 2001.
  • McKethan, R., Everhart, B. Ve R. Sanders. “The Effects of Multimedia Software Instruction and Lecture- Based Instruction on Learning and Teaching Cues of Manipulative Skills on Preservice Physical Education Teachers”, The Physical Educator, Vol: 58, no:1, p: 2-13, 2001.
  • Öğüt H, Altun A.A, Sulak S.A, Koçer H.E, Bilgisayar Destekli, İnternet Erişimli İnteraktif Eğitim CD’si ile E-Eğitim, http://www.tojet.net/articles/3110.htm (erişim 20.06.2006)
  • Senemoğlu, N. “Gelişim Öğrenme ve Öğretim”, Gazi Kitapevi, 12. Baskı, Ankara, 2005.
  • Steffen, J. And G. Hansen. Effect of Computer Assisted Instruction on Development of Cognitive and Psychomotor Learning in Bowling, Journal of Teaching in Physical Education, 6, p:183-191, 1987.
  • Tickton, S. G. (Ed.). (1971). To improve learning: An evaluation of instructional technology (Vol. 1). New
  • York: R. R. Bowker. http://www.bote.odtu.edu.tr/ot/all.htm (erişim 04.06.2006)
  • Vernadakis, N., P. Antoniou, H. Kellis ve E. Kioumourtzoglou. “Comparison of Direct Instruction and Computer-Assisted Instruction on Learning the Skill of Setting in Volleyball”, Inquiries in Sport and Physical Education, Vol:1(1), p: 36-42, 2003.
  • Vernadakis, N., P. Antoniou, E. Zetou ve E. Kioumourtzoglou. “Comparison of Three Different Instructional Methods on Teaching the Skill of Shooting in Basketball”, Journal of Human Movement Studies, 46, p: 421-440,
Year 2006, Volume: 1 Issue: 2, 25 - 34, 01.12.2006

Abstract

References

  • Adams, T.M., Kandt, G.K.,Throgmantin, D. And Woldrup, P. B. Computer-Assisted Instruction Vs Lecture Methods in Teaching the Rules of Golf, Physical Educator, Vol 48, (3), 1991.
  • Ergün M, Eğitimde Bilgisayar kullanımı, Anadolu Üniversitesi BDE Birimi Eğitim Teknolojisi ve Bilgisayar Destekli Eğitim 1. Sempozyumu, 1991( http://www.egitim.aku.edu.tr/otmg.htm -erişim 03.06.2006).
  • Eğitimde Hedefler http://www.meb.gov.tr/Stats/ist2000/b11.htm (erişim 03.06.06)
  • Eğitim İstatistiklerihttp://www.meb.gov.tr/stats/Apk2002/61.htm (erişim 03.06.06) file://F: bilgisayar destekli eğitim1.htm.(erişim 02.08.2006)
  • Kerns, M. M. The Effectiveness of Computer Assisted Instruction in Teaching Tenis Rules and Strategies, Journal of Teaching in Physical Education, 8, p:170-176, 1989.
  • Keser, H. Bilgisayar Destekli eğitim için bir model önerisi (yayınlanmamış doktora tezi), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1998.
  • Konukman, Ferman ve diğerleri. “The Effects of Multimedia Tennis Computer-Assisted Instruction (CAI) on Tennis Forehand, Backhand Knowledge & Psychomotor Skills in a Collegiate Tennis Basic Instruction Course”, Research Quarterly for Exercise & Sport, 72 (1), 2001.
  • McKethan, R., Everhart, B. Ve R. Sanders. “The Effects of Multimedia Software Instruction and Lecture- Based Instruction on Learning and Teaching Cues of Manipulative Skills on Preservice Physical Education Teachers”, The Physical Educator, Vol: 58, no:1, p: 2-13, 2001.
  • Öğüt H, Altun A.A, Sulak S.A, Koçer H.E, Bilgisayar Destekli, İnternet Erişimli İnteraktif Eğitim CD’si ile E-Eğitim, http://www.tojet.net/articles/3110.htm (erişim 20.06.2006)
  • Senemoğlu, N. “Gelişim Öğrenme ve Öğretim”, Gazi Kitapevi, 12. Baskı, Ankara, 2005.
  • Steffen, J. And G. Hansen. Effect of Computer Assisted Instruction on Development of Cognitive and Psychomotor Learning in Bowling, Journal of Teaching in Physical Education, 6, p:183-191, 1987.
  • Tickton, S. G. (Ed.). (1971). To improve learning: An evaluation of instructional technology (Vol. 1). New
  • York: R. R. Bowker. http://www.bote.odtu.edu.tr/ot/all.htm (erişim 04.06.2006)
  • Vernadakis, N., P. Antoniou, H. Kellis ve E. Kioumourtzoglou. “Comparison of Direct Instruction and Computer-Assisted Instruction on Learning the Skill of Setting in Volleyball”, Inquiries in Sport and Physical Education, Vol:1(1), p: 36-42, 2003.
  • Vernadakis, N., P. Antoniou, E. Zetou ve E. Kioumourtzoglou. “Comparison of Three Different Instructional Methods on Teaching the Skill of Shooting in Basketball”, Journal of Human Movement Studies, 46, p: 421-440,
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Dilşat Mirzeoğlu This is me

Işıl Aktağ This is me

Emre Göcek This is me

Muhterem Boşn This is me

Publication Date December 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Mirzeoğlu, D., Aktağ, I., Göcek, E., Boşn, M. (2006). BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN BASKETBOL BECERİLERİNİN ÖĞRENİMİ ÜZERİNE ETKİSİ. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, 1(2), 25-34.
AMA Mirzeoğlu D, Aktağ I, Göcek E, Boşn M. BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN BASKETBOL BECERİLERİNİN ÖĞRENİMİ ÜZERİNE ETKİSİ. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. December 2006;1(2):25-34.
Chicago Mirzeoğlu, Dilşat, Işıl Aktağ, Emre Göcek, and Muhterem Boşn. “BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN BASKETBOL BECERİLERİNİN ÖĞRENİMİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri 1, no. 2 (December 2006): 25-34.
EndNote Mirzeoğlu D, Aktağ I, Göcek E, Boşn M (December 1, 2006) BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN BASKETBOL BECERİLERİNİN ÖĞRENİMİ ÜZERİNE ETKİSİ. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 1 2 25–34.
IEEE D. Mirzeoğlu, I. Aktağ, E. Göcek, and M. Boşn, “BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN BASKETBOL BECERİLERİNİN ÖĞRENİMİ ÜZERİNE ETKİSİ”, Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, vol. 1, no. 2, pp. 25–34, 2006.
ISNAD Mirzeoğlu, Dilşat et al. “BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN BASKETBOL BECERİLERİNİN ÖĞRENİMİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 1/2 (December 2006), 25-34.
JAMA Mirzeoğlu D, Aktağ I, Göcek E, Boşn M. BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN BASKETBOL BECERİLERİNİN ÖĞRENİMİ ÜZERİNE ETKİSİ. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2006;1:25–34.
MLA Mirzeoğlu, Dilşat et al. “BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN BASKETBOL BECERİLERİNİN ÖĞRENİMİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, vol. 1, no. 2, 2006, pp. 25-34.
Vancouver Mirzeoğlu D, Aktağ I, Göcek E, Boşn M. BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN BASKETBOL BECERİLERİNİN ÖĞRENİMİ ÜZERİNE ETKİSİ. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2006;1(2):25-34.