BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Volume: 9 Issue: 1-2, 4 - 15, 22.01.2015

Abstract

The aim of this study is to evaluated professional personality competence of physical education teachers by working in secondary schools and high schools branch teachers. The scanning model was appropriate fort he study. The participants were formed by branch teachers (n=363) who works in the public (n=32) and private (n=3) schools (total was 35) connected to the Ministry of National Education in Çanakkale Center, Ayvacık, Bayramic, Biga, Can, Ezine, Gelibolu, Gokceada, Lapseki and Yenice towns in 2013-2014 academic year. The participants were 55.1% women, 44.9% men branch teachers. Physical Education Teacher Professional Personality Competence Scale-Teacher (PET PPCS-Teacher) was used in the research. The inventory was administered to the participants face-to-face by the researcher. The data analysis of the research obtained results by using frequency and percentage distributions, T-test, Kruskal-Wallis test and Mann Whitney U test. According to the obtained research results; subcomponents of PET PPCS-Teachers gender, years of service, type of school, school level and branches are evaluated as “completely adequate.” There was significant difference found between school type and school level of the branch teachers (p<0.05) but was no significant difference found between gender and branches of the teachers (p>0.05)

References

  • ARACI, H. (2001), “Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi,” Nobel yayın, Ankara.
  • ATENCIO, M. Ve Ark., (2012), “It is a Case of Changing Your Thought Processes, The Way You Actually Teach: İmplementing A Complex Professional Learning Agenda in Scottish Physical Education,” Physical Education and Sport Pedagogy, 17 (2) 127-144.
  • BİLİCİ, M. (2005), “Okul Yöneticilerinin İdeal Beden Eğitimi Öğretmenlerinden Beklenti Ve Değerlendirilmelerinin Araştırılması,” Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • BÜYÜKNACAR, C. (2008), “Anadolu Ve Fen Lisesi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Özellikleri ve Duygusal Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin Öğrenci Algılarına Dayalı Olarak İncelenmesi,” Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • CENTRA, J.A. ve Ark., (1980), “Schol and Teacher Effect: An İnternational Model,” Review of Education Research, 50 (2) 273-291.
  • CHEN, W. ve Ark., (2012), “Assesing the Quality of Teacher Teaching Practise,” Educational Assessment, Evaluation and Accountabilty, 24 (25-41).
  • ÇAMLICA, C. (2008), “Orta Öğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi Hakkındaki Düşünceleri ve Beklentileri (Ankara Örneği),” Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • DARLING-HAMMOND, L. (1999), “Teacher Quality and Student Achievement: A Review Of State Policy Evidence,” Stanford University, Washington.
  • DEMİR, E. (2012), “Ortaokullarda Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Algılanışının Değerlendirilmesi,” Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • DEMİR, E. (2013), “Ortaokullarda Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Algılanışının Değerlendirilmesi,” V. International Congress of Educational Research 6-9 June (1826-1840), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • DEMİR. E. (2014), “Ortaokullarda Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi”, The Journal of Academic Social Science, 2 (2/2) 318-328.
  • EKEN, D. (2008), “İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Hakkındaki Düşünceleri ve Beklentileri.” Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • EROĞLU, B. (2011), “Öğretmenlik Uygulamasının Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Mesleki Yeterlikleri ve Mesleğe Yönelik Tutumları Üzerine Etkileri,” Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • GÜLLÜ, M. (2007), “Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Araştırılması,” Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • HACISALİHOĞLU, M. (2006), “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders Performanslarının Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi,” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • HUST ve Ark., (2009), “Preliminary Analys of The (Process And Product) Quality Of Physical Education İn Flemish Secondary Schools: İmplemantation Of IKLO,” www.eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet? accno=ED506318
  • HOFFMAN, S.J. ve Ark., (1975), “Experience and Imagery in Movement Analysis,” In G.J.K. Alderson & D.A. Tyldesley (Eds.), British Proceedings of Sports Psychology, 288–293, Salford, England: British Society of Sports Psychology.
  • İLKİM, M. (2006), “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Çalışma Şartlarına Göre Beden Eğitimi Dersini Nasıl İşlediklerinin Değerlendirilmesi,” Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • KAYA, K. (2010), “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları,” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • KOUGIOUMTZIS ve Ark. (2011), “Physical Education Teachers’ Professionalization: A Review of Occupational Power And Professional Control,” European Physical Education Review, 17 (1) 111-129.
  • LEE, V.E. ve Ark., (2007), “The Quality of İnstruction in Urban High Schools Comparing Mathematics and Science to English And Social Studies in Chicago,” http://search.ebscohost.com.onelog.marmara.edu.tr:2048/login.aspx?
  • McNEIL, J.D. (1985), “Cirriculum, a Comprehensive Introduction,” Little Brown and Company, Boston.
  • MONK, D.H. (1994), “Subject Matter Preparetion Of Secondary Mathematics And Science Teachers And Student Achivement,” Economics of Education Review, 13 (2) 125-145.
  • OYEGM. (2012), “Beden Eğitimi Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri,” otmg.meb.gov.tr/YetGenel.html
  • ÖKSÜZOĞLU, P. (2009), “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Yeterlik Algıları,” Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • SANDIKÇI, M. ve Ark., (2013), “Determination and Comparison of Physical Education and The Other Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs And Attitudes Toward Teaching Profession,” Pamukkale Journal of Sport Sciences, 4 (1) 135-151.
  • STRONGE, J. H. (2007), “Qualities of Effective Teachers”, Alexandria VA ASCD, USA.
  • STOJANOVİC, S. ve Ark., (2012), “The Self-assessment of Personal Competences of Phsical Education Teachers,” Facta Universitatis Physical Education and Sport, 10 (2) 141-149.
  • ŞİŞKO, M., ve Ark., (2002), “İlköğretim Okulları Ve Liselerde Öğrenim Gören Kız ve Erkek Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumları,” H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 205-210.
  • TANNEHIL, D. ve Ark., (1993), “Student Attitudes Toward Physical Education: A Multicultural Study,” Journal of Teaching Physical Education, 13, 78- 84.
  • TED. (2009), “Öğretmen Yeterlikleri,” Adım Okan Matbaacılık, Ankara.
  • ÜNLÜ, H. (2008), “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterlikleri ve Sınıf Yönetim Davranışları,” Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • WILSON, M.S. (2011), “How Can We Improve Teacher Quality?” Phi Delta Kapan, 93, (2) 61-64.
  • YAYLACI, F. (2012), “Beden Eğitimi Dersinde Nitelik Geliştirme Sorunu,” Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, MEB Yayınları, 13 (147) 23-28.

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Branş Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi

Year 2014, Volume: 9 Issue: 1-2, 4 - 15, 22.01.2015

Abstract

Araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki kişilik yeterliliklerinin ortaokul ve liselerde görev yapan branş öğretmenleri tarafından değerlendirilmesidir. Araştırma tarama modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırma grubu, 2013-2014 öğretim yılında Çanakkale Merkezi ile Ayvacık, Bayramiç, Biga, Çan, Ezine, Gelibolu, Gökçeada, Lapseki, ve Yenice ilçelerinde 32 devlet 3 özel toplam 35 lise ve ortaokulda görev yapan 363 branş öğretmeninden oluşmuştur. Katılımcıların %55.1’i kadın, %44.9’u erkek branş öğretmenlerinden oluşmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak BEÖ MKYÖ-Öğretmenler (Beden Eğitimi Öğretmenleri Mesleki Kişilik Yeterlilik Ölçeği-Öğretmenler) kullanılmıştır. Ölçek araştırmacı tarafından, katılımcılara yüz yüze tekniği ile uygulanmıştır. Verilerin cinsiyet, okul türü, okul seviyesi, hizmet yılı ve branşlara göre frekans dağılımları ile farklılaşma durumları için t Testi, Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri yapılmıştır. Branş öğretmenleri; beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki kişilik yeterliliklerini tüm alt boyutlarda “tamamen yeterli” değerlendirmişlerdir. Katılımcıların cinsiyet ve branşlarına göre, beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki kişilik yeterlilikleri alt boyutlarında anlamlı farklılık bulunmamış (p>0.05) fakat okul türü ve okul seviyesi göre ise anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05).

References

  • ARACI, H. (2001), “Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi,” Nobel yayın, Ankara.
  • ATENCIO, M. Ve Ark., (2012), “It is a Case of Changing Your Thought Processes, The Way You Actually Teach: İmplementing A Complex Professional Learning Agenda in Scottish Physical Education,” Physical Education and Sport Pedagogy, 17 (2) 127-144.
  • BİLİCİ, M. (2005), “Okul Yöneticilerinin İdeal Beden Eğitimi Öğretmenlerinden Beklenti Ve Değerlendirilmelerinin Araştırılması,” Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • BÜYÜKNACAR, C. (2008), “Anadolu Ve Fen Lisesi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Özellikleri ve Duygusal Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin Öğrenci Algılarına Dayalı Olarak İncelenmesi,” Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • CENTRA, J.A. ve Ark., (1980), “Schol and Teacher Effect: An İnternational Model,” Review of Education Research, 50 (2) 273-291.
  • CHEN, W. ve Ark., (2012), “Assesing the Quality of Teacher Teaching Practise,” Educational Assessment, Evaluation and Accountabilty, 24 (25-41).
  • ÇAMLICA, C. (2008), “Orta Öğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi Hakkındaki Düşünceleri ve Beklentileri (Ankara Örneği),” Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • DARLING-HAMMOND, L. (1999), “Teacher Quality and Student Achievement: A Review Of State Policy Evidence,” Stanford University, Washington.
  • DEMİR, E. (2012), “Ortaokullarda Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Algılanışının Değerlendirilmesi,” Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • DEMİR, E. (2013), “Ortaokullarda Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Algılanışının Değerlendirilmesi,” V. International Congress of Educational Research 6-9 June (1826-1840), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • DEMİR. E. (2014), “Ortaokullarda Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi”, The Journal of Academic Social Science, 2 (2/2) 318-328.
  • EKEN, D. (2008), “İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Hakkındaki Düşünceleri ve Beklentileri.” Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • EROĞLU, B. (2011), “Öğretmenlik Uygulamasının Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Mesleki Yeterlikleri ve Mesleğe Yönelik Tutumları Üzerine Etkileri,” Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • GÜLLÜ, M. (2007), “Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Araştırılması,” Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • HACISALİHOĞLU, M. (2006), “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders Performanslarının Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi,” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • HUST ve Ark., (2009), “Preliminary Analys of The (Process And Product) Quality Of Physical Education İn Flemish Secondary Schools: İmplemantation Of IKLO,” www.eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlet? accno=ED506318
  • HOFFMAN, S.J. ve Ark., (1975), “Experience and Imagery in Movement Analysis,” In G.J.K. Alderson & D.A. Tyldesley (Eds.), British Proceedings of Sports Psychology, 288–293, Salford, England: British Society of Sports Psychology.
  • İLKİM, M. (2006), “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Çalışma Şartlarına Göre Beden Eğitimi Dersini Nasıl İşlediklerinin Değerlendirilmesi,” Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • KAYA, K. (2010), “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları,” Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • KOUGIOUMTZIS ve Ark. (2011), “Physical Education Teachers’ Professionalization: A Review of Occupational Power And Professional Control,” European Physical Education Review, 17 (1) 111-129.
  • LEE, V.E. ve Ark., (2007), “The Quality of İnstruction in Urban High Schools Comparing Mathematics and Science to English And Social Studies in Chicago,” http://search.ebscohost.com.onelog.marmara.edu.tr:2048/login.aspx?
  • McNEIL, J.D. (1985), “Cirriculum, a Comprehensive Introduction,” Little Brown and Company, Boston.
  • MONK, D.H. (1994), “Subject Matter Preparetion Of Secondary Mathematics And Science Teachers And Student Achivement,” Economics of Education Review, 13 (2) 125-145.
  • OYEGM. (2012), “Beden Eğitimi Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri,” otmg.meb.gov.tr/YetGenel.html
  • ÖKSÜZOĞLU, P. (2009), “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Yeterlik Algıları,” Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • SANDIKÇI, M. ve Ark., (2013), “Determination and Comparison of Physical Education and The Other Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs And Attitudes Toward Teaching Profession,” Pamukkale Journal of Sport Sciences, 4 (1) 135-151.
  • STRONGE, J. H. (2007), “Qualities of Effective Teachers”, Alexandria VA ASCD, USA.
  • STOJANOVİC, S. ve Ark., (2012), “The Self-assessment of Personal Competences of Phsical Education Teachers,” Facta Universitatis Physical Education and Sport, 10 (2) 141-149.
  • ŞİŞKO, M., ve Ark., (2002), “İlköğretim Okulları Ve Liselerde Öğrenim Gören Kız ve Erkek Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumları,” H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 205-210.
  • TANNEHIL, D. ve Ark., (1993), “Student Attitudes Toward Physical Education: A Multicultural Study,” Journal of Teaching Physical Education, 13, 78- 84.
  • TED. (2009), “Öğretmen Yeterlikleri,” Adım Okan Matbaacılık, Ankara.
  • ÜNLÜ, H. (2008), “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterlikleri ve Sınıf Yönetim Davranışları,” Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • WILSON, M.S. (2011), “How Can We Improve Teacher Quality?” Phi Delta Kapan, 93, (2) 61-64.
  • YAYLACI, F. (2012), “Beden Eğitimi Dersinde Nitelik Geliştirme Sorunu,” Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, MEB Yayınları, 13 (147) 23-28.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Erdal Demir

Bilal Arakoç This is me

Kadir Koyuncuoğlu This is me

Uğur Şentürk This is me

Publication Date January 22, 2015
Published in Issue Year 2014 Volume: 9 Issue: 1-2

Cite

APA Demir, E., Arakoç, B., Koyuncuoğlu, K., Şentürk, U. (2015). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Branş Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, 9(1-2), 4-15.
AMA Demir E, Arakoç B, Koyuncuoğlu K, Şentürk U. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Branş Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. January 2015;9(1-2):4-15.
Chicago Demir, Erdal, Bilal Arakoç, Kadir Koyuncuoğlu, and Uğur Şentürk. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Branş Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri 9, no. 1-2 (January 2015): 4-15.
EndNote Demir E, Arakoç B, Koyuncuoğlu K, Şentürk U (January 1, 2015) Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Branş Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 9 1-2 4–15.
IEEE E. Demir, B. Arakoç, K. Koyuncuoğlu, and U. Şentürk, “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Branş Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi”, Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, vol. 9, no. 1-2, pp. 4–15, 2015.
ISNAD Demir, Erdal et al. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Branş Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi”. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri 9/1-2 (January 2015), 4-15.
JAMA Demir E, Arakoç B, Koyuncuoğlu K, Şentürk U. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Branş Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2015;9:4–15.
MLA Demir, Erdal et al. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Branş Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi”. Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri, vol. 9, no. 1-2, 2015, pp. 4-15.
Vancouver Demir E, Arakoç B, Koyuncuoğlu K, Şentürk U. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Kişilik Yeterliliklerinin Branş Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri. 2015;9(1-2):4-15.