Bu çalışmada, tarımsal pazarlama yayımının önemi göz önünde bulundurularak, 1996-2005 yılları arasında Tokat Tarım İl Müdürlüğünün muhafaza
ve pazarlama konularında ne gibi yayım faaliyetinde bulunduğu incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, Tarım İl Müdürlüğü tarafından planlanan çalışmalar
arasında pazarlama konusuna yönelik yayım faaliyetlerinin ve ulaşılması hedefl enen çiftçi sayısının oldukça sınırlı kaldığı belirlenmiştir. Çalışmada, pazarlama
konularında çiftçilere daha fazla yayım hizmeti götürmenin gerekliliği ortaya konulmaya çalışılarak, bu yönde öneriler sunulmuştur.
In this study, what type of extension activity in the fi elds of storing and marketing carried out by Tokat Tokat Provincial Directorate of Ministry of Agriculture between 1996-2005 was investigated with taking into consideration the importance of agricultural marketing extension. It was determeined that number of target group to be reached and extension activities directed to marketing among planned studies by Provincial Directorate of Ministry of Agriculture was limited. In the study necessity of extension services in the subject of marketing for farmers was explained and suggestions were presented
Other ID | JA78DE95BP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 1 - Year: 2008 Issue: 1 |