Son yıllarda neoliberal politikalar ve kitle iletişim araçları belli değerleri
piyasanın ihtiyaçlarına göre değiştirdi. Bu uygulama kültürler arası
çeşitlilikleri de tek bir ulusun barındırdığı çeşitlilikleri de erozyona
uğratarak hem homojen hem de piyasa açısından optimize edilmiş
bir dünya kültürünü üretti. Pek çok sosyal, kültürel ve politik sorunla
uğraşan modern çok kültürlü Türkiye’de de durum budur. Bu durum,
batılı değerlerin hedef haline geldiği Tanzimat döneminde başlamıştır.
Bu süreç cumhuriyet döneminde de sürmüştür. Batı tarzı tiyatro egemen
hale gelirken, çokkültürlü, çoğul kimlikli ve etnisiteli geleneksel ve sözlü
kültürün bir parçası olan tiyatro etkinliği bir tarafa itilmiştir. Türkiye’deki
tiyatro bölümlerinde sistematik bir biçimde Anadolu uygarlıklarının çok
kültürlü yapısının estetik kodlarından türetilmiş kolektif sembol, imge,
dilsel ve görsel ifadelerin araştırıldığı çalışmalar yapılmaktadır. Kardeşlik
Töreni Samah bir tiyatro bölümünde geleneksel kültüre ilişkin araştırma ve
uygulamanın kusursuz bir örneği olarak görülebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 |