Bu makalede, 90’lı yılların ortasında Britanya’da In-yer-face Theatre (IYFT)
adıyla anılan ortaya çıkan tiyatro eğilimini tarihsel bağlamına oturtuyor,
Britanya dramındaki bu eğilimin neoliberal projeyle ve Britanya’daki
sınıf mücadelesinin ve sınıf bilincinin azalmasıyla yakın ilişkili olduğunu
söylüyorum. Oyun yazarlarının sınıf siyasetiyle yaşadığı kopuşun ve
şiddete karşı duydukları hevesin, güçlü bir apolitikleştirme sürecinin
yarattığı küçük-burjuva dünya görüşünün bir sonucu olduğunu ileri
sürüyorum. Makalenin ikinci bölümünde IYFT’nin teorisine eğiliyorum
ve şimdiye kadar iddia edilenlerin aksine, yazarlarının küçük-burjuva
eğilimleriyle uyumlu olarak, şiddeti estetikleştirdiklerini ve onun siyasi
içerimlerini gizlediklerini iddia ediyorum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 25 Issue: 25 |