Değerler, toplumsal açıdan birleştirici bir olgu olmakla birlikte, bireysel açıdan da davranışlarımızın olumlu yönde yönlendirilmesinde önemli bir rol oynar. Bu çalışmanın amacı, Osmanlıda ilkokulda okutulmak üzere basılan değerler eğitimi kitaplarından Risale-i Ahlak ile 2017 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından müfredatta yapılan değişiklikle öğrencilere kazandırılmak istenen “kök değerler” in karşılaştırılarak, aralarındaki benzerliklerin ve farklılıkların belirlenmesidir. Çalışmada ilkokullarda okutulmak üzere hazırlanan M. Sadık Rıfat Paşa’nın Risale-i Ahlak adlı kitabı ile Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından müfredatta yapılan değişiklikle müfredatta esas alınan on kök değerler karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kapsamında incelenmiştir. Araştırmanın doküman kısmını Osmanlı döneminde yazılan Risale-i Ahlak ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2017 yılında müfredatta yapılan değişiklikle belirlenen on kök değer oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda geçmişte konu başlığı altında verilen çoğu değerin, on kök değerde gruplandırılarak verildiği, bazı değerlerin ise on kök değer içinde olmadığı ve bu değerlere ilişkin tutum ve davranışlarda da bu değerlere değinilmediği görülmüştür.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | July 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 2 |
Takvim-i Vekayi (تقويم وقايع)