Bu çalışma, Cumhuriyet dönemi ile başta yasaklanan din eğitiminin toplumun dini ihtiyaçlarını yerine getirme noktasında yaşanan eksiklikler sebebiyle, devlet tarafından bu ihtiyaçların yeniden karşılanması adına din görevlisi yetiştirmek için İmam hatip okulları açılmıştır. Ancak zamanla bu okulların geçirmiş olduğu evreler ve sıkıntılı süreçler olmuştur. İmam hatip okulları hem geçirdikleri evreler hem de sıkıntılı süreçler açısından ele alan birçok çalışma ortaya konmuştur. Çalışmamız konuya ilişkin Türkçe ve İngilizce yazılmış tez, makale ve akademik çalışmaları inceleyerek literatüre dair bazı tespit ve sınıflandırmalar üzerinden bir durum analizi yapmayı hedeflenmektedir.
Çalışma kapsamında İmam hatip okullarını ele alan 1985-2019 tarihleri arasında yayımlanmış 195 sayıda akademik çalışma yer almaktadır. Bu çalışmalar arasında yer alan 102 tez, 93 makale çalışmamızın temelini oluşturmaktadır. Bu alandaki akademik çalışmaların büyük bir kısmı 2011 -2019 yılları arasında hazırlanmış olup, konuyla ilgili 33 İngilizce, 162 Türkçe akademik çalışma yayımlanmıştır. Makale kapsamında ele alınan çalışmalarda İmam Hatip okullarının farklı açılardan ele alınıp incelendiği; kimi çalışmaların bu okulları eğitim sistemi ve din eğitimiyle ilişkilendirilerek olumlu yönleriyle ele aldığı görülürken, bazı çalışmaların bu okulların kimi eksik yönlerini olması gerekenlerle birlikte ele alıp ortaya koyduğu görülmüştür.
İmam-Hatip Okulları İmam-Hatip Liseleri İmam Hatip Yazını Din Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 6 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |