Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Tarımsal Mekanizasyon Eğitimlerinde Yaygın Eğitim Faaliyetlerinin Durumu ve İzlenen Politikalar

Year 2015, Volume: 11 Issue: 1, 1 - 7, 25.08.2015

Abstract

Kırsal kesimde yaşayan üreticilerimizin bulundukları bölgelerde sürdürülebilir iş ve yaşam

koşullarına ulaşmasında tarımsal mekanizasyon temel araçlardan biridir. Ulusal ve küresel boyutta

rekabetçiliğin artması ve tarımla uğraşan kırsal nüfusun azalması sonucunda Tarımsal

Mekanizasyonun tarım sektörü içindeki önemi katlanarak artmaktadır. Bu gelişmeler doğrultusunda

tarımsal mekanizasyondaki yeniliklerin yayılmasında örgün eğitim dışında eğitim faaliyetlerini

gerçekleştiren tarımsal yayım teşkilatına büyük görevler düşmektedir. Son yıllarda tarımda modern

teknolojinin kullanılması için büyük çaba gösterilmiştir. Bu çabanın sonucu olarak ülkemizde

mekanizasyon seviyesi artmış, traktör ekipman parkı genişletilmiş ve yeni üretim teknolojilerinin

uygulamaya konulması ile üretim teknikleri iyileştirilmiş, üretim ve verim artışı ve sosyo-ekonomik

yaşama etkileri artmıştır. Bu çalışmada, tarımsal yayım teşkilatının tarımsal mekanizasyonun

yaygınlaştırılmasında oynadığı roller, kullandığı yaygın eğitim modelleri, eğitim konuları ve istatistiki

bilgiler özetlenmiş ve önemli bazı sorunlar ve bunların çözümünde geleceğe dönük beklentiler

ortaya konulmuştur.

References

  • Anonim, 2015. TÜİK, Türkiye İstatistik Kurumu, http://tuik.gov.tr Erişim: Nisan 2015
  • Anonim, 2015. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı (GTHB) Mekanizasyon Eğitim Faaliyet Raporları (2000-2014), Ankara.
  • Anonim, 2014. Hizmetiçi Eğitim Değerlendirme Raporu, Adana TAYEM.
  • Kadıoğlu, S., 2005. Osmanlı Döneminde Türkiye’de Ziraat Okulları Üzerine Notlar ve ‘Tedrisat-ı Ziraiye
  • Nizamnamesi’”, Kutadgubilig, Sayı 8, İstanbul (Ekim) 2005, s. 239-257.
  • Değirmenci, Y. ve ark. 2008. Tarımsal Yayım ve Danışmanlık. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, T., 1959. Memleketimizde Ziraat Öğretiminin Tarihçesi ve Bugünkü Zirai Öğretim Kurumlarımız, Ziraat Dergisi 110. Yıl özel sayısı (19) s: 3-7
  • Mağden, R.Z. 1959. Zirai Öğretim Hayatımıza Bir Bakış. Ziraat Dergisi, sayı: 22 s: 9-116
Year 2015, Volume: 11 Issue: 1, 1 - 7, 25.08.2015

Abstract

References

  • Anonim, 2015. TÜİK, Türkiye İstatistik Kurumu, http://tuik.gov.tr Erişim: Nisan 2015
  • Anonim, 2015. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı (GTHB) Mekanizasyon Eğitim Faaliyet Raporları (2000-2014), Ankara.
  • Anonim, 2014. Hizmetiçi Eğitim Değerlendirme Raporu, Adana TAYEM.
  • Kadıoğlu, S., 2005. Osmanlı Döneminde Türkiye’de Ziraat Okulları Üzerine Notlar ve ‘Tedrisat-ı Ziraiye
  • Nizamnamesi’”, Kutadgubilig, Sayı 8, İstanbul (Ekim) 2005, s. 239-257.
  • Değirmenci, Y. ve ark. 2008. Tarımsal Yayım ve Danışmanlık. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, T., 1959. Memleketimizde Ziraat Öğretiminin Tarihçesi ve Bugünkü Zirai Öğretim Kurumlarımız, Ziraat Dergisi 110. Yıl özel sayısı (19) s: 3-7
  • Mağden, R.Z. 1959. Zirai Öğretim Hayatımıza Bir Bakış. Ziraat Dergisi, sayı: 22 s: 9-116
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fatih Barutçu This is me

Emin Tepeli This is me

Publication Date August 25, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Barutçu, F., & Tepeli, E. (2015). Türkiye’de Tarımsal Mekanizasyon Eğitimlerinde Yaygın Eğitim Faaliyetlerinin Durumu ve İzlenen Politikalar. Tarım Makinaları Bilimi Dergisi, 11(1), 1-7.

Journal of Agricultural Machinery Science is a refereed scientific journal published by the Agricultural Machinery Association as 3 issues a year.