Tahsil çağına gelen herkes, başladığı öğrenim hayatı boyunca çok sayıda hoca veya muallim ile karşılaşır. Bu hocalardan farklı konularda bilgi öğrenir ve onların davranış özellikleri ve tecrübelerinden faydalanarak kendisini yetiştirme ve geliştirme fırsatı bulur. Bir kısım hocalar öğrencileri üzerinde yeterli ve hatırlatıcı intiba ve etki bırakmadıkları için, sene sonunda bir üst sınıfa geçildiği zaman, kısa sürede unutulurlar. Bir kısım hocaların unutulması sahip oldukları özellikler ve öğrencisiyle ilgi derecesine göre daha geç olur. Bu tür hocalar da birkaç sene sonra unutulur. Fakat bir diğer kısım hocalar da vardır ki talebeleriyle ilgilenmeleri, onların yetişmeleri için gayret göstermeleri, onlara karşı örnek teşkil edecek davranışları, şefkat ve sevgileriyle öğrencileri üzerlerindeki derin etki ve intibalar bırakmış olmaları ve daha birçok sebeplerle, yıllarca hatta ömür boyu unutulmazlar. Bu tür hocaların yetişkin seviyeye ulaşan, makam ve mevki sahibi olan öğrencileri, seneler sonra fırsat düşüp bir araya geldiklerinde, sohbet esnasında kendilerinde iz bırakan hocalarını anmaya başlarlar. Eğer hocaları yaşıyorsa onları ziyaret etmek bir haz ve zevk vesilesi olur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2021 |
Submission Date | March 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 24 Issue: 47 |
Journal of Sufi Science and Academic Research is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).