Son yıllarda eğitim alanındaki gelişmeler diğer alanlarda olduğu gibi matematik eğitimini de derinden
etkilemektedir. Özellikle ölçme ve değerlendirme etkinliklerindeki yeni arayışların ve uygulamaların matematik
eğitimi üzerindeki yansımaları dikkat çekmektedir. Günümüzde öğrencinin değerlendirilmesinde kullanılan
alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinden biri de portfolyo (portfolio assessment) uygulamalarıdır. Bu
çalışmanın amacı, ilköğretim yedinci sınıf matematik dersine yönelik alternatif bir değerlendirme aracı olarak
geliştirilen portfolyonun uygulamasına ilişkin öğrencilerin görüşlerini ortaya koymaktır. Uygulama, Trabzon
ilindeki iki farklı ilköğretim okulundan seçilen iki yedinci sınıf şubesinde yapılmıştır. Araştırma, özel durum
çalışması yöntemi ile yürütülmüştür. Veriler, uygulama sonunda öğrencilerle gerçekleştirilen mülakat ve anket
ile elde edilmiştir. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Nicel veriler ise frekans ve
yüzde hesabı yapılarak analiz edilerek tablo halinde sunulmuştur. Portfolyo değerlendirme uygulamasının üstün
ve zayıf yönleri öğrencilerin görüşleri ışığı altında tartışılmıştır. Portfolyo değerlendirme yönteminin mevcut
eğitim sistemimizde geleneksel ölçme değerlendirme etkinliklerine göre öğrencinin değerlendirilmesinde
öğrencinin kendisine ve öğretmenine daha detaylı bilgi sunduğu, öğrencinin öğrenmesini ve öğrenmede
sorumluluk almasını teşvik ettiği, öğrenci-öğretmen arasındaki iletişimi artırdığı ortaya çıkmıştır. Bu nedenle,
portfolyo değerlendirme yönteminin eğitim sistemimizde alternatif bir değerlendirme aracı olarak kullanılması
önerilmektedir.
Matematik eğitimi alternatif değerlendirme yöntemi portfolyo değerlendirme öğrenci görüşleri
In recent years, the development of educational practice let to fundamental change in mathematics
education as much as in other areas. Especially, reflections of alternative assessment approach and practices in
mathematics education have been attended. Currently, one of the alternative assessment methods used to assess
student learning is portfolio assessment practices. This study aimed to examine views of students to application
of portfolios developed as an alternative assessment tool at the seventy grade mathematics course in the Turkish
educational system. This study was implemented two seventh grade classrooms selected from two different
primary schools in Trabzon. Case study method was used in this study. Data were gathered through interviews
and questionnaire conducted with students. Qualitative data were examined through descriptive analysis.
Quantitative data was analyzed using frequency and percentage. Advantages and challenges of the
implementation of portfolio assessment approach were discussed in the light of student’s views. Results of study
showed that portfolio assessment can provide more comprehensive picture of the student, provide more
authentic-valid information about student learning to teacher and student themselves, encourage student to
learning and to take care of responsible for learning, and enhance student and teacher communication
comparing to traditional assessment methods. Thus, it was suggested that portfolio assessment should be used as
an alternative assessment tools in Turkish education system.
Mathematics education alternative assessment methods portfolio assessment students’ views
Diğer ID | JA56ZB49YA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 1 |