The Journal of Turkish Educational Sciences
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
e-ISSN 2459-1912 | Period Biannually | Founded: 2003 | Publisher Gazi University |


The Journal of Turkish Educational Sciences (JTES) is a refereed journal published by Gazi University since 2003. The journal has been publishing biannually with using double blind peer review process for papers. The journal maintains its Open Journal Systems Policy through DergiPark Journal Management System since 2016, serving the professional interests of individuals working in various educational disciplines. It seeks to advance the educational science through the publication of empirical research, as well as theoretical, conceptual, and integrative review articles that will stimulate further empirical research on the educational issues.

The Journal of Turkish Educational Sciences

e-ISSN 2459-1912 | Period Biannually | Founded: 2003 | Publisher Gazi University |
Cover Image


The Journal of Turkish Educational Sciences (JTES) is a refereed journal published by Gazi University since 2003. The journal has been publishing biannually with using double blind peer review process for papers. The journal maintains its Open Journal Systems Policy through DergiPark Journal Management System since 2016, serving the professional interests of individuals working in various educational disciplines. It seeks to advance the educational science through the publication of empirical research, as well as theoretical, conceptual, and integrative review articles that will stimulate further empirical research on the educational issues.

Volume 18 - Issue 1 - Jun 26, 2020
  1. Manevi Şükran Ölçeği'nin Türkçe Uyarlaması Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 1 - 16
    Kübra KAPLANER , Halil EKŞİ
  2. Eğitsel Filmlerin Öğrencilerin Başarı ve Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeyine Etkisi
    Pages 17 - 35
    Hande UZUN , Ezgi GÜVEN YILDIRIM , Ayşe Nesibe ÖNDER
  3. Lise Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Seviyelerinin Genel Akademik Başarıları ve Devamsızlık Durumları ile İlişkisi
    Pages 36 - 56
    Oguzhan TEKIN
  4. KWL (Ne biliyorum? Ne öğrenmek istiyorum? Ne öğrendim?) Stratejisinin İlkokul 3.Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Başarılarına Etkisi
    Pages 57 - 84
    Sami TOKGÖZ , Ayse Derya ISIK
  5. Sosyal Bilgiler Dersinde 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmalarına Yönelik Bir Çalışma
    Pages 85 - 106
    Sezgin ELBAY
  6. Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Okuma Sürecinde Bilinmeyen Sözcüklerle Karşılaşınca Başvurdukları Çıkarım Stratejilerine İlişkin Görünümler
    Pages 107 - 121
    Hakan ÜLPER , Gökhan ÇETİNKAYA
  7. 2018 Biyoloji Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
    Pages 122 - 135
    Ferhat KARAKAYA , Merve ADIGÜZEL , Osman ÇİMEN , Mehmet YILMAZ
  8. Esneklik Ölçeği’nin Geliştirilmesine İlişkin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
    Pages 136 - 152
    Tuba AKPOLAT , Münevver ÇETİN
  9. İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) Türkçe Dersinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
    Pages 153 - 184
    Yakup BALANTEKİN
  10. Aktif Öğrenmeye Dayalı Etkinliklerin Sınıf Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarına, Olumlu Davranışlarına ve Çevre Tutumlarına Etkisi
    Pages 185 - 200
    Gülfem MUŞLU KAYGISIZ
  11. Obsesif Kompulsif Bozuklukta Emdr Terapinin Etkisi: Olgu Sunumu
    Pages 201 - 217
    Serkan CENGİZ , Adem PEKER
  12. 5. ve 6. Sınıf Müzik Ders Kitaplarında Yer Alan Okul Şarkılarının Eğitim Müziği Açısından İncelenmesi
    Pages 218 - 235
    Çağla SERİN ÖZPARLAK, Ömer Bilgehan SONSEL
  13. Üniversitelerdeki Zorunlu Ortak Derslerden Yabancı Dil Dersinin Uzaktan Eğitim Uygulamasının Değerlendirilmesi
    Pages 236 - 265
    Fahriye EROĞLU , Nurdan KALAYCI
  14. Öğretmen Adaylarının Öğrenci Ürün Dosyası Uygulamasına İlişkin Görüşleri
    Pages 266 - 295
    Şenol ORAKCI
  15. Küresel Beceriler ve Ders Kitaplarına Yansıması
    Pages 296 - 325
    Alaettin İŞERİ
  16. Erken Matematik Testi (EMAT) Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 326 - 350
    Yasemin AYDOĞAN , Recai AKKAYA , Arzu ÖZYÜREK
  17. Ortaöğretim Kurumlarında Bir Ders Saati Süresinin Gözlemi
    Pages 351 - 367
    Hasan TABAK , Fatih ŞAHİN
  18. Türkiye’de Ortaokul Öğretmeni Yetiştiren Orta Öğretmen Okullarının Kısa Tarihçesi-(1923-1946)
    Pages 368 - 391
    Sabri BECERİKLİ
  19. Öğretmen Adaylarının Bir Matematik Öğretmeni Olarak Kendilerine ve Matematiği Öğrenen Öğrenciye Yönelik İmajları
    Pages 392 - 414
    Funda UYSAL , Hunkar KORKMAZ
  20. Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi
    Pages 415 - 436
    Burcu KALKANOĞLU
  21. Göz İzleme Tekniği ile Okuma Becerilerinin İncelenmesi
    Pages 437 - 455
    Esmehan ÖZER , Selda ÖZDEMİR , Mehmet KARA
  22. Zihin Gezinmesi Ölçeklerinin Türkçeye Uyarlanması: Bir Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 456 - 482
    Sevgi SEZGİN , Galip YÜKSEL
  23. Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Çevrim-içi Yabancı Dil Öğrenmeye yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi
    Pages 483 - 504
    Yunus DOGAN
Indexes and Platforms