The Journal of Turkish Educational Sciences
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Ethical Principles and Publication Policy Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
e-ISSN 2459-1912 | Period Biannually | Founded: 2003 | Publisher Gazi University |


The Journal of Turkish Educational Sciences (JTES) is a refereed journal published by Gazi University since 2003. The journal has been publishing biannually with using double blind peer review process for papers. The journal maintains its Open Journal Systems Policy through DergiPark Journal Management System since 2016, serving the professional interests of individuals working in various educational disciplines. It seeks to advance the educational science through the publication of empirical research, as well as theoretical, conceptual, and integrative review articles that will stimulate further empirical research on the educational issues.

The Journal of Turkish Educational Sciences

e-ISSN 2459-1912 | Period Biannually | Founded: 2003 | Publisher Gazi University |
Cover Image


The Journal of Turkish Educational Sciences (JTES) is a refereed journal published by Gazi University since 2003. The journal has been publishing biannually with using double blind peer review process for papers. The journal maintains its Open Journal Systems Policy through DergiPark Journal Management System since 2016, serving the professional interests of individuals working in various educational disciplines. It seeks to advance the educational science through the publication of empirical research, as well as theoretical, conceptual, and integrative review articles that will stimulate further empirical research on the educational issues.

Volume 18 - Issue 2 - Dec 28, 2020
  1. Bilişsel Esneklik ve Duygu Düzenleme Özelliklerinin Psikolojik Sağlamlık Üzerine Etkisi
    Pages 505 - 524
    Gürcan SEÇİM
  2. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Analitik Düşünme Becerisi ile İlgili Mesleki Bilgilerinin Belirlenmesi
    Pages 525 - 544
    Nesli KALA, Arzu KİRMAN BİLGİN
  3. Öğretmenlerin Beceri Öğretimi Yeterlik Algısını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
    Pages 545 - 570
    Süleyman ÇELİK, Şaban ÇETİN
  4. Fransızca Yabancı Dil Öğrencilerinin Dil Öğrenmeye Yönelik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Bağlamında İncelenmesi
    Pages 571 - 594
    Zühre YILMAZ GÜNGÖR
  5. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Genel Kültür Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma
    Pages 595 - 623
    Yusuf DOĞAN, Hüseyin ÖZÇAKMAK
  6. Geçici Eğitim Merkezlerinde Çalışan Okul Psikolojik Danışmanların Suriyeli Mülteci Çocuklara Yönelik Algılarının Metaforla İncelenmesi
    Pages 624 - 649
    Şerife IŞIK, Ümre KAYNAK
  7. Avustralya-Waldorf ve Türkiye Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
    Pages 650 - 675
    Gülçin TAN ŞİŞMAN, Eyyüp KARATAŞLI
  8. Covid-19 Salgını Sonrasında Okul Kavramındaki Paradigma Değişimine ve Okulların Yeniden Açılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
    Pages 676 - 705
    Emine AKKAŞ BAYSAL, Gürbüz OCAK
  9. Eş Zamanlı Uzaktan Eğitimle Yabancı Dil Öğretiminde Öğretim Elemanlarının Görüşleri: Bir Covid 19 Örneği
    Pages 706 - 732
    Mustafa DOLMACI, Ahmet DOLMACI
  10. Kariyere İlişkin Ebeveyn Desteği Ölçeği’nin Türk Ortaokul Öğrencilerine Uyarlanması
    Pages 733 - 756
    Aysun GÜNEŞ, Feride BACANLI
  11. Türkiye’de Eğitim Programı Uzmanı Olmak
    Pages 757 - 776
    Nilay BÜMEN
  12. Duyguları Yönetme Becerileri Eğitim Programının Çocukların Duyguları Yönetme ve Bakış Açısı Alma Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
    Pages 777 - 798
    Dicle CANTEKİN, Gülümser GÜLTEKİN AKDUMAN
  13. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Aktif Vatandaşlık Öz Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Ege Bölgesi Örneği)
    Pages 799 - 818
    Şevket SÜVARİ, Zafer TANGÜLÜ
  14. Zamanın ve Mesafenin Ötesinde Öğrenme Çabası: Sınıf Öğretmenliği Uzaktan Eğitim Sisteminin CIPP Modeli Açısından Katılımcı Odaklı Değerlendirilmesi
    Pages 819 - 852
    Burcu GÜRKAN
  15. Benlik Saygısı ve İlişkisel Faktörler: Bir Meta-Analiz Çalışması
    Pages 853 - 873
    Tolga SEKİ, Bülent DİLMAÇ
  16. İsviçre’de Yaşayan Türk Çocuklarının Ana Dili Eğitiminde Karşılaştıkları Problemlerin İncelenmesi
    Pages 874 - 892
    Murat SARIBAŞ, Necati DEMİR
  17. Öğretmenlerin Dijital ve Dijital Olmayan Materyalleri Seçim ve Kullanım Kriterlerinin İncelenmesi
    Pages 893 - 909
    Kamile KÖDE, Ahmet Naci ÇOKLAR
  18. Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Duygu Düzenleme ve Kişiler Arası Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi.
    Pages 910 - 925
    Zeynep APAYDIN DEMİRCİ, Emel ARSLAN, Merve TEMEL
  19. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik ve Geometriye Karşı Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Pages 926 - 939
    Bülent Nuri ÖZCAN
  20. Üniversite Öğrencilerinin Temel İhtiyaçlarının Doyumu Ölçeğinin (ÜÖTİDÖ) Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 940 - 955
    Zeynep ŞİMŞİR, Coşkun ARSLAN, Bülent DİLMAÇ
  21. Sosyal Bilgiler Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Etkisi: Meta-Sentez Çalışması
    Pages 956 - 983
    Gülistan TAŞ, Kemal AKOĞLU
  22. Keman Eğitiminde Çift Ses ve Akor Çalma Durumlarına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin, Öğrenim Alanlarına Göre Değerlendirilmesi
    Pages 984 - 1008
    Funda SİPAHİOĞLU, Çiğdem Eda ANGI
  23. İlk Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Bilişsel Çarpıtmaları ve Sosyal Fobi Belirti Düzeyleri Arasındaki İlişki
    Pages 1009 - 1024
    Çi̇dem VATASEVER BULUT, Şükrü UĞUZ, Mahmut Oğuz KUTLU, Pınar AKMAN
  24. Üniversite Öğrencilerinin Bilgi İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Kültürlerarası Bir Karşılaştırma
    Pages 1025 - 1044
    Yavuz Ercan GÜL, Kasım KARATAŞ
  25. Biyoloji Eğitiminde Araştırmaya Dayalı Öğretim Stratejisinin Öğrenme Çıktılarına Etkileri Üzerine Sistematik Literatür Taraması
    Pages 1045 - 1074
    Si̇nem ÖDÜN-BAŞKIRAN, Hunkar KORKMAZ
  26. Öğrencinin Güçlendirilmesi ve Öğrenciyi Güçlendiren Eğitim Programları Üzerine Bir Analiz
    Pages 1075 - 1104
    Meltem ŞEREF, Fatma MIZIKACI
  27. Öğrenciler için Eğitim Cüzdanı: Öğrencilerin Eğitim Etkinliklerinin Blokzinciri Üzerinde Paylaşılması
    Pages 1105 - 1125
    Mustafa TANRIVERDİ, Mevlüt UYSAL, Mutlu Tahsin ÜSTÜNDAĞ
  28. 9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabında Yer Alan Metinlerin Okunabilirlik Düzeyinin İncelenmesi
    Pages 1126 - 1146
    Murat Bayram YILAR
Indexes and Platforms