Computer-Aided Design of Armoring Type Bridge Scour Countermeasures Local scouring at piers of river bridges affects the bridge safety adversely. Proper design and implementation of scour countermeasures can limit potential bridge failures. This study deals with the description of a computer program developed in VB.Net language to design armoring type bridge scour countermeasures. This program is applied to a bridge located in Rize, Turkey. To this end, flow, bed material, and bridge structural characteristics are defined to determine the maximum depths of scour at bridge elements. Using this information, various alternatives are tested from constructional, geotechnical, hydraulics, and economic feasibility viewpoints. Based on a selection index, partially grouted riprap is found to be a suitable countermeasure for the cited project
Akarsu geçişli köprülerde, akım alanı içerisinde kalan köprü ayakları çevresinde gelişen yerel oyulmalar, köprü emniyetini olumsuz etkilemektedir. Özellikle mevcut köprülerde, taban oyulmalarını önlemek için yapılan düzenleme yapılarının nitelikli bir şekilde tasarımı ve uygulanması ile köprülerde meydana gelen hasarların önüne geçmek mümkün olmaktadır. Bu çalışma kapsamında, köprü açıklığındaki oyulmalara karşı literatürde kabul gören kriterlere göre ayaklar etrafına yapılacak çeşitli kaplamaların tasarımı için VB.Net dilinde bir bilgisayar programı geliştirilmiştir. Programın uygulaması için Türkiye’nin Rize ilinde yer alan mevcut bir köprü projesi ele alınmış; akım, taban malzemesi ve yapısal özellikler göz önünde tutularak köprü bölgesindeki olası yatak oyulmaları belirlenmiştir. Elde edilen değerler ışığında çeşitli koruma yapısı seçenekleri arasından yapısal, zemin, hidrolik ve ekonomi gibi etmenleri göz önünde bulunduran bir seçim kriteri yardımı ile kısmi harçlı riprapın anılan köprü projesi için uygulanabilirliği teyit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2014 |
Submission Date | June 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 25 Issue: 122 |