Discrete Design of Urban Road Networks with Meta-Heuristic Harmony Search Algorithm system performance of the road network, which is solved with this method, is improved about 16%
Discrete transportation network design harmony search generalized reduced gradient method traffic assignment optimization
Bu çalışmada, şehiriçi ulaştırma ağlarının ayrık tasarımı, doğrusal olmayan karma tamsayılı programlama problemi olarak formülize edilmiş ve sezgisel Harmoni Araştırması (HA) optimizasyon tekniği ile çözümlenmiştir. Trafik akımlarının yol ağındaki dağılımını temsil eden trafik ataması problemi, kullanıcı dengesi yaklaşımı altında Genelleştirilmiş İndirgenmiş Gradyan (GİG) yöntemi kullanılarak çözülmüştür. Ağ üzerindeki toplam seyahat süresini en aza indiren yatırım stratejisi, öngörülen yatırım bütçesi göz önünde bulundurularak belirlenmiştir. Önerilen yöntem, literatürde sıkça kullanılan iki örnek yol ağına uygulanmıştır. Çalışmada, şehiriçi ulaştırma ağlarının ayrık tasarımında sezgisel HA tabanlı çözüm yönteminin etkin bir şekilde kullanılabileceği gösterilmiş ve bu yöntem ile çözümlenen karayolu ağının sistem performansında yaklaşık %16’lık iyileşme sağlanmıştır
Ayrık ulaştırma ağ tasarımı harmoni araştırması genelleştirilmiş indirgenmiş gradyan yöntemi trafik ataması optimizasyon
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2013 |
Submission Date | June 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 24 Issue: 116 |