Bu çalışmada zaman tanım alanında analiz için kullanılabilecek gerçek ivme kayıtlarının
seçilmesi ve ölçeklendirilmesi amacıyla, sezgisel armoni araştırması optimizasyon
tekniğine dayanan bir çözüm algoritması uygulanmıştır. Uygulanan çözüm algoritması ile
Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik’te farklı zemin sınıfları için
tanımlanmış elastik tasarım ivme spektrumları ile uyumlu olacak şekilde, seçilen ve zaman
tanım alanında ölçeklendirilen ivme kayıtlarından oluşan ivme kaydı setleri
oluşturulmuştur. Öncelikle geleneksel yaklaşım uygulanmış ve deprem büyüklüğü, faya
olan mesafe ve zemin sınıfı dikkate alınarak PEER (Pacific Earthquake Engineering
Center) Kuvvetli Yer Hareketi Veritabanı’ndan alınan 199 ivme kaydından oluşan ivme
kaydı grubu oluşturulmuştur. İvme kaydı setleri için seçim ve ölçeklendirme bu ivme
kayıtları arasından yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar, gerekli kısıtlar sağlanacak şekilde
ivme kaydı setleri oluşturulabildiğini göstermiştir. Sonuç olarak, gerçek ivme kayıtlarının
seçimi ve ölçeklendirilmesi için, armoni araştırması optimizasyon tekniğinin gerçek ivme
kayıtlarının seçim ve ölçeklendirilmesinde etkili bir yöntem olarak kullanılabileceği
görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2012 |
Submission Date | June 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 23 Issue: 111 |