Bu çalışmada, Malatya-Elazığ karayolu üzerinde bulunan Kömürhan Köprüsü’nün analitik
ve deneysel olarak elde edilen dinamik karakteristiklerinin karşılaştırılması ve köprünün
mevcut durumunu yansıtan gerçek sonlu eleman modelinin oluşturulması amaçlanmıştır.
Köprünün sonlu eleman modeli SAP2000 programı kullanılarak oluşturulmuş ve dinamik
karakteristikler analitik olarak elde edilmiştir. Operayonel Modal Analiz yöntemi
kullanılarak köprünün dinamik karakteristikleri deneysel ölçümlere dayalı olarak
belirlenmiştir. Deneysel ölçümler sırasında titreşim hareketi olarak taşıt yükünden
yararlanılmıştır. Ölçüm verilerinin karşılaştırılabilmesi için hem kutu kesit içerisinden hem
de tabliye üzerinden ölçümler alınmıştır. Ölçüm süresi, frekans aralığı ve etkin mod sayısı
daha önce yapılmış benzer ölçümlerden faydalanılarak belirlenmiştir. Ölçümlerin
değerlendirilip dinamik karakteristiklerin elde edilmesinde frekans ortamında Piklerin
Seçilmesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonunda, analitik ve deneysel olarak elde edilen
dinamik karakteristikler birbirleriyle karşılaştırılmış, malzeme özellikleri ve sınır
şartlarındaki değişimler dikkate alınarak köprünün mevcut durumunu yansıtan gerçek sonlu
eleman modeli elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2009 |
Submission Date | June 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 20 Issue: 97 |