Bu çalışma Suruç
ovasının sulanması amacıyla inşa edilen Suruç tüneli güzergahındaki geoteknik
çalışmaları ve tünel destek tasarımını kapsamaktadır. Suruç tüneli (7.9 m kazı
çapı), Türkiye’nin birinci, dünyanın ise beşinci en uzun sulama tüneli
olacaktır (17.2 km). Tünel kireçtaşı ve marn birimlerinden geçmektedir. Saha
çalışmaları sondaj, numune alımı,
geçirgenlik deneyleri, laboratuvar testleri, kaya kütlesinin karakterize
edilmesi (RMR, Q ve GSI sistemleriyle), süreksizlik ölçümleri ve kinematik
analizleri kapsamaktadır. Tünel basınçları, yenilme zonu sınırları ve destek
tasarımları deneysel, analitik ve
sayısal yöntemlerle belirlenmiş, doğrulukları convergence-confinement
yöntemiyle ve Plaxis 8.2 yazılımı ile sınanmıştır. En küçük deformasyonlar önceden dökülmüş hazır beton
destek elemanlarıyla elde edilmiştir.
Kaya kütlesi sınıflama yöntemleri Hoek-Brown yenilme kriteri Convergence-confinement yöntemi Sayısal analiz; Tünel destek tasarımı
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 17 |
Submission Date | May 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 28 Issue: 3 |