Research Article
BibTex RIS Cite

Güzelhisar Deresi’nin Aliağa Organize Sanayi Bölgesi İçin Suyolu Olarak Tasarımı

Year 2018, Volume: 29 Issue: 1, 8199 - 8224, 01.01.2018
https://doi.org/10.18400/tekderg.346896

Abstract

Türkiye’nin en büyük
organize sanayi bölgesi olan Aliağa Organize Sanayi Bölgesi’nin hammaddeye ve
pazara yakınlığını ile lojistik avantajları; bölgenin Ege Denizi’ne
bağlantısını sağlayan Güzelhisar Deresi’nin iç suyolu kanalı olarak planlanması
düşüncesini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada Güzelhisar Deresi’nin, Aliağa
Organize Sanayi Bölgesi’ne yönelik; iç suyolu taşımacılığı için tasarlanması,
elverişliliğinin analiz edilmesi ve
bölgenin bu anlamda planlanması
amaçlanmıştır.
Güzelhisar Deresi’nde
yapılması düşünülen kanalın, teknik tasarımı çerçevesinde; uluslararası
standartlar göz önüne alınarak suyolu sınıfı belirlenmiş ve seçilen kanal
enkesitine göre dere ıslahı gerçekleştirilerek, referans gemi tespitinde
bulunulmuştur. Referans seçilen gemi ebatları doğrultusunda suyolunun ulaştırma
mühendisliği açısından tasarımı ve ilgili mühendislik yapıları belirlenmiştir.

References

  • [1] Ağıralioğlu, N., Şaşal, M., Işık, S., ve Saltabaş, L., Aşağı Sakarya Nehrinde İç Su Yolu Taşımacılığı Potansiyeli. Türkiye İnşaat Mühendisliği XVI. Teknik Kongre ve Sergisi Sempozyumu, Orta Doğu Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü ve TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası. Ankara. 1-3 Kasım 2001.
  • [2] Taşdemir, A. ve Nohut, S., İç Suların Deniz Taşımacılığında Kullanılmasının Tarihi Geçmişi ve Önemi: Fırat Örneği, Gemi ve Deniz Teknolojisi, 195, 42-47, 2013.
  • [3] Aliağa Ticaret Odası, Aliağa'nın Ekonomisi ve Aliağa'nın Coğrafi Konumu, ALTO İnternet Sitesi, alto.org.tr, 2009.
  • [4] Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB), İzmir İl Koordinasyon Kurulu Aliağa Bölgesi Değerlendirme Raporu, Haziran 2012.
  • [5] Eroğlu, İ. ve Bozyiğit, R., Güzelhisar Çayı Havzasında Yapısal Unsurların Jeomorfolojik Birimlere Etkileri, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32: 169-190, 2011.
  • [6] ALOSBİ, ALOSBİ İnternet Sitesi, alosbi.org.tr, 2015.
  • [7] Akkan, A., Liman Yatırımları ile Büyüme Hız Kazanacak, Yeni Asır Gazetesi, 31.08.2013.
  • [8] Rijkswaterstaat, Waterway Guidelines 2011, Delft. RWS Centre for Transport and Navigation, 2011.
  • [9] ECMT, Resolution No. 92/2 On New Classifıcation Of Inland Waterways, CEMT/CM(92)6/FINAL, European Conference Of Ministers Of Transport, Atina, 1992.
  • [10] PIANC, Standardization of Ships and Inland Waterways Dimensions, Brüksel. General Secretariat of PIANC, 1990.
  • [11] CVB, Waterway Guidelines, Rotterdam. Directorate-General for Public Works and Water Management, 1996.
  • [12] Eloot, K., Verwilligen, J. ve Vantorre, M., Detailed Design for Inland Waterways: the Opportunities of Real-Time Simulation, Smart Rivers 2013 Congress, The World Association For Waterborne Transport Infrastructure, 23-27 Eylül, Maastricht ve Liege, 2013.
  • [13] PIANC, Approach Channels: A Guide for Design, Brüksel. General Secretariat of PIANC, 1997.
  • [14] UBAK/UKİ ve İTÜ 75/7–UKİ 25302/A1, Aşağı Seyhan Nehrinde Navigasyon Olanaklarının İncelenmesi, Teknik ve Mali Fizibilite Ön Etüdü, 204.093 UKİ 6.099, T.C. Ulaştırma Bakanlığı Ulaştırma Koordinasyonu İdaresi ve İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, 1976.
  • [15] Novak, P., Moffat, A.I.B., Nalluri, C., ve Narayanan, R., Hydraulic Structures. New York. Taylor & Francis, 2005.
  • [16] The Overseas Coastal Area Development Institute of Japan (OCDI), Technical Standards and Commentaries for Port and Harbour Facilities in Japan, Tokyo. OCDI, 2009.
  • [17] IMO, Annex 6: Resolution MSC.137(76) Standards for Ship Maneuverability, MSC 76/23/Add.1, International Maritime Organization, Londra, 2002.
  • [18] Devlet Su İşleri, DSİ 2. Bölge Müdürlüğü, İzmir: İzmir İli İşletmedeki Tesisler, DSİ Resmi İnternet Sitesi, dsi.gov.tr, 2015.
  • [19] İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi, Güzelhisar Barajı ve Aliağa İçme Suyu Arıtma Tesisi, İZSU Resmi İnternet Sayfası, izsu.gov.tr, 2015.
  • [20] Müller, E., Innovative Transport Vehicles: Rhine; Competitive and Sustainable Growth Programme, European Strategies to Promote Inland Navigation Working Papers, 3(1), 2-51, 2003.
  • [21] DLH, Ulaştırma Kıyı Yapıları Master Plan Çalışması Sonuç Raporu, Yüksel Proje, Belde Proje ve T.C. Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları Limanlar Ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü, Ankara, 2010.
Year 2018, Volume: 29 Issue: 1, 8199 - 8224, 01.01.2018
https://doi.org/10.18400/tekderg.346896

Abstract

References

  • [1] Ağıralioğlu, N., Şaşal, M., Işık, S., ve Saltabaş, L., Aşağı Sakarya Nehrinde İç Su Yolu Taşımacılığı Potansiyeli. Türkiye İnşaat Mühendisliği XVI. Teknik Kongre ve Sergisi Sempozyumu, Orta Doğu Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü ve TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası. Ankara. 1-3 Kasım 2001.
  • [2] Taşdemir, A. ve Nohut, S., İç Suların Deniz Taşımacılığında Kullanılmasının Tarihi Geçmişi ve Önemi: Fırat Örneği, Gemi ve Deniz Teknolojisi, 195, 42-47, 2013.
  • [3] Aliağa Ticaret Odası, Aliağa'nın Ekonomisi ve Aliağa'nın Coğrafi Konumu, ALTO İnternet Sitesi, alto.org.tr, 2009.
  • [4] Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB), İzmir İl Koordinasyon Kurulu Aliağa Bölgesi Değerlendirme Raporu, Haziran 2012.
  • [5] Eroğlu, İ. ve Bozyiğit, R., Güzelhisar Çayı Havzasında Yapısal Unsurların Jeomorfolojik Birimlere Etkileri, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32: 169-190, 2011.
  • [6] ALOSBİ, ALOSBİ İnternet Sitesi, alosbi.org.tr, 2015.
  • [7] Akkan, A., Liman Yatırımları ile Büyüme Hız Kazanacak, Yeni Asır Gazetesi, 31.08.2013.
  • [8] Rijkswaterstaat, Waterway Guidelines 2011, Delft. RWS Centre for Transport and Navigation, 2011.
  • [9] ECMT, Resolution No. 92/2 On New Classifıcation Of Inland Waterways, CEMT/CM(92)6/FINAL, European Conference Of Ministers Of Transport, Atina, 1992.
  • [10] PIANC, Standardization of Ships and Inland Waterways Dimensions, Brüksel. General Secretariat of PIANC, 1990.
  • [11] CVB, Waterway Guidelines, Rotterdam. Directorate-General for Public Works and Water Management, 1996.
  • [12] Eloot, K., Verwilligen, J. ve Vantorre, M., Detailed Design for Inland Waterways: the Opportunities of Real-Time Simulation, Smart Rivers 2013 Congress, The World Association For Waterborne Transport Infrastructure, 23-27 Eylül, Maastricht ve Liege, 2013.
  • [13] PIANC, Approach Channels: A Guide for Design, Brüksel. General Secretariat of PIANC, 1997.
  • [14] UBAK/UKİ ve İTÜ 75/7–UKİ 25302/A1, Aşağı Seyhan Nehrinde Navigasyon Olanaklarının İncelenmesi, Teknik ve Mali Fizibilite Ön Etüdü, 204.093 UKİ 6.099, T.C. Ulaştırma Bakanlığı Ulaştırma Koordinasyonu İdaresi ve İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, 1976.
  • [15] Novak, P., Moffat, A.I.B., Nalluri, C., ve Narayanan, R., Hydraulic Structures. New York. Taylor & Francis, 2005.
  • [16] The Overseas Coastal Area Development Institute of Japan (OCDI), Technical Standards and Commentaries for Port and Harbour Facilities in Japan, Tokyo. OCDI, 2009.
  • [17] IMO, Annex 6: Resolution MSC.137(76) Standards for Ship Maneuverability, MSC 76/23/Add.1, International Maritime Organization, Londra, 2002.
  • [18] Devlet Su İşleri, DSİ 2. Bölge Müdürlüğü, İzmir: İzmir İli İşletmedeki Tesisler, DSİ Resmi İnternet Sitesi, dsi.gov.tr, 2015.
  • [19] İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi, Güzelhisar Barajı ve Aliağa İçme Suyu Arıtma Tesisi, İZSU Resmi İnternet Sayfası, izsu.gov.tr, 2015.
  • [20] Müller, E., Innovative Transport Vehicles: Rhine; Competitive and Sustainable Growth Programme, European Strategies to Promote Inland Navigation Working Papers, 3(1), 2-51, 2003.
  • [21] DLH, Ulaştırma Kıyı Yapıları Master Plan Çalışması Sonuç Raporu, Yüksel Proje, Belde Proje ve T.C. Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları Limanlar Ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü, Ankara, 2010.
There are 21 citations in total.

Details

Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

İrşad Bayırhan

Selçuk Nas

Publication Date January 1, 2018
Submission Date October 27, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 29 Issue: 1

Cite

APA Bayırhan, İ., & Nas, S. (2018). Güzelhisar Deresi’nin Aliağa Organize Sanayi Bölgesi İçin Suyolu Olarak Tasarımı. Teknik Dergi, 29(1), 8199-8224. https://doi.org/10.18400/tekderg.346896
AMA Bayırhan İ, Nas S. Güzelhisar Deresi’nin Aliağa Organize Sanayi Bölgesi İçin Suyolu Olarak Tasarımı. Teknik Dergi. January 2018;29(1):8199-8224. doi:10.18400/tekderg.346896
Chicago Bayırhan, İrşad, and Selçuk Nas. “Güzelhisar Deresi’nin Aliağa Organize Sanayi Bölgesi İçin Suyolu Olarak Tasarımı”. Teknik Dergi 29, no. 1 (January 2018): 8199-8224. https://doi.org/10.18400/tekderg.346896.
EndNote Bayırhan İ, Nas S (January 1, 2018) Güzelhisar Deresi’nin Aliağa Organize Sanayi Bölgesi İçin Suyolu Olarak Tasarımı. Teknik Dergi 29 1 8199–8224.
IEEE İ. Bayırhan and S. Nas, “Güzelhisar Deresi’nin Aliağa Organize Sanayi Bölgesi İçin Suyolu Olarak Tasarımı”, Teknik Dergi, vol. 29, no. 1, pp. 8199–8224, 2018, doi: 10.18400/tekderg.346896.
ISNAD Bayırhan, İrşad - Nas, Selçuk. “Güzelhisar Deresi’nin Aliağa Organize Sanayi Bölgesi İçin Suyolu Olarak Tasarımı”. Teknik Dergi 29/1 (January 2018), 8199-8224. https://doi.org/10.18400/tekderg.346896.
JAMA Bayırhan İ, Nas S. Güzelhisar Deresi’nin Aliağa Organize Sanayi Bölgesi İçin Suyolu Olarak Tasarımı. Teknik Dergi. 2018;29:8199–8224.
MLA Bayırhan, İrşad and Selçuk Nas. “Güzelhisar Deresi’nin Aliağa Organize Sanayi Bölgesi İçin Suyolu Olarak Tasarımı”. Teknik Dergi, vol. 29, no. 1, 2018, pp. 8199-24, doi:10.18400/tekderg.346896.
Vancouver Bayırhan İ, Nas S. Güzelhisar Deresi’nin Aliağa Organize Sanayi Bölgesi İçin Suyolu Olarak Tasarımı. Teknik Dergi. 2018;29(1):8199-224.