Tedarik zinciri yönetimi şirketler için rekabet avantajı sağlamadaki temel kaynaklardan birini oluşturmaktadır. Tedarik zincirlerinde envanter ve ulaştırma yönetimi konusunda faydalı kullanımları olan aktarım noktaları özellikle talep ve envanter miktarı arasındaki farkı kapatma konusunda etkin bir mekanizma sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı hazır giyim sektöründe birden çok fason imalatçı ve müşteri ile faaliyet gösteren ve aktarım deposuna sahip bir şirketin aktarım probleminin modellenmesidir. Yalnızca toplam maliyeti minimize etmeyi amaçlayan tipik aktarım modellerinden farklı olarak modelimiz tedarik sürelerini ve müşterilerin termin zamanlarını da dikkate almakta, bu sayede hem tedarikçi seçiminde hem de zamanında dağıtım planlamasında kullanılabilmektedir. Önerilen model sektördeki diğer firmalar için de kolaylıkla adapte edilebilir
Supply chain management is one of the main sources of competitive advantage for companies. As a useful tool for inventory and transportation management in supply chains, transshipment points provide an effective mechanism for correcting discrepancies between demand and available inventory. This study aims to model the transshipment problem of a company in the apparel industry with multiple subcontractors and customers, and a transshipment depot in between. Unlike a typical transshipment problem that considers only the total cost of transportation, our model also considers the supplier lead times and the customer due dates in the system and it can be used for both supplier selection and timely distribution planning. The proposed model can also be adapted easily by other companies in the industry
Other ID | JA88ET78NA |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Submission Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 21 Issue: 2 |