Her sektörde olduğu gibi tekstil sektöründe de kalite müşteriler ve üreticiler için büyük önem taşımaktadır. Bu yüzden kalite düzeyinin arttırılması amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada Denizli’de faaliyet gösteren bir tekstil şirketinin üretim sürecindeki hatalar, nedenleri ve sonuçları incelenmiştir. Hata verileri kalite bölümünün kontrol raporlarından elde edilmiştir. Üretim sürecinin sahip olduğu teknik özelliklerin durumu kontrol grafikleri ile sunulmuştur. Ürünlerin belirli ve eşit zaman periyotlarında elde edilen verilerle p (Kusur yüzdesi grafikleri) ve p-CUSUM (Kümülâtif toplam) kontrol grafikleri yardımıyla üretimin hedeflenen kalite düzeyinde veya standartlara uygun olup olmadığını araştırmak için kullanılmıştır. Üretimin Temmuz 2012 - Haziran 2013 arası verileri farklı yöntemlerle kıyaslanarak incelenmiştir. İki farklı kontrol grafiği yöntemi kullanılarak hem farklı yöntemler karşılaştırılmıştır, hem de kalite düzeyi hakkında görüş belirtilmiştir. Kontrol grafikleri hazırlanırken, IBM SPSS Version 21 ve Microsoft Excel 2007 programları kullanılmıştır. Hata oranlarının kalite kontrol seviyesi p-kontrol ve p-CUSUM grafiklerinde farklı ve tutarsız olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda uygun olan her iki kontrol grafiği yönteminin birlikte kullanılmasıdır
As in every sector, in textile sector, quality is of great importance for consumers and producers. Thus, this study is carried out to increase level of quality. In this study, it is analyzed the errors, the reasons and the results during the production process in a textile company in Denizli. The data on errors are obtained from check reports of the Quality Department. Technical features of production process are presented in control charts. Thanks to data on products in certain and equal time periods, control charts such as ‘p’ (Defect Percentage of Charts) and ‘p-CUSUM’ (The Cumulative Sum Of Charts) are used to research whether or not the production is suitable for the standards or desired quality level. Data on production in July 2012- June 2013 are analyzed by comparing different methods. Through the use of two different control charts, it is both compared different methods and obtained feddback about quality level. IBM SPSS Version 21 and Microsoft Excel 2007 programs are used during the prepartion of control charts. Quality control level of error rates is identified as different and inconsistent. In the end of this study, it is appropriate to use both control chart methods together
Other ID | JA88UJ59YT |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Submission Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 24 Issue: 1 |