Küreselleşmenin bir sonucu olarak toplumda ve eğitim
anlayışlarında hızlı değişimler yaşanmaktadır. Bu değişimler ülkelerin eğitim
programlarına sadece akademik bilgiyi değil aynı zamanda öğrencilerin 21.
yüzyılda karşılaşabilecekleri zorluklarla başa çıkabilmeleri için gerekli olan
tutumları, davranışları, değerleri, becerileri ve yetkinlikleri de dahil
etmesine neden olmuştur. Bu araştırmanın amacı PISA 2015 sonuçlarına göre en
başarılı olan on ülkenin eğitim programlarına dahil ettiği becerileri belirlemektir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Veriler ülkelerin ilkokul eğitim programlarında yer
alan temel beceriler ve genel eğitim amaçları ile ilgili bilgiler ülkelerin
eğitim programları ve eğitim programları hakkındaki sistemleştirilmiş veriler -Dünya
Eğitim Verileri Yedinci edisyonu gibi (World Data on Education 7th Edition
2010/2011)- kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde
betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ülkelerin 21.
yüzyıl becerilerini çeşitli düzeylerde eğitim programlarına dahil ettiği
görülmüştür. Ülkelerin eğitim programlarında en fazla yer alan beceriler iletişim,
küresel farkındalık/vatandaşlık, öz yönetim/öz farkındalık, sosyal
farkındalık vatandaşlık/demokratik
okuryazarlık'tır. Ülkelerin eğitim programlarında en az yer alan beceriler ise
aritmetik ve estetik/duyuşsal becerilerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Submission Date | April 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 3 |