Günümüzde fikir üretebilen bu fikirleri elindeki imkanlarla farklı
alanlara uyarlayabilen bireylere ihtiyaç vardır. Bu bağlamda eğitimde
yaratıcılık önemli bir kavram olarak ortaya çıkmaktadır. Yaratıcılık, tarih
boyunca insanlığı ilerlemeye teşvik eden insani ve toplumsal bir özelliktir.
Ülkelerin eğitim-öğretim amaçlarından biri de Matematik müfredatında da
belirtildiği üzere yaratıcı düşünen bireyler yetiştirmektir. Matematik öğretiminde yaratıcı bir problemin
kullanılması sadece düşünme sürecini geliştirmeyecek, aynı zamanda
öğrencilerin motivasyon ve ilgilerini artıracaktır. Öğrencilerin yaratıcılık
yetisi geliştirilirken araştırmayı, bir problemi bir bütün olarak düşünmeyi,
kendi tekniklerini üretmeyi veya kendilerine verilen teknikleri değiştirmeyi,
dinlemeyi ve tartışmayı, hedefleri tanımlamayı, takımlar halinde iş birliği
yapmalarını öğrenmesi amaçlanır. Bu amaçla güncel okutulan MEB 4. Sınıf Matematik
Ders Kitabı yaratıcılık kavramı boyutunda incelenmiştir. Bu bağlamda ders kitaplarında özellikle
etkinlikler ve problemler ile bunların çözümlerinde yaratıcılığa ilişkin
adımlar veya özellikler barındırma durumları analiz edilerek değerlendirilmeye
çalışılmıştır. Yapılan değerlendirme ve analizlere göre yaratıcılığa ilişkin
literatürde yer alan özellikler dikkate alındığında ders kitaplarında
yaratıcılık kavramını tam olarak içeren, geliştirilmesine katkı yapan etkinliklerin
yeteri kadar bulunmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Submission Date | June 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 3 |