Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin oyunla öğretim ile ilgili algılarını metaforlar yardımıyla incelemektir. Bu amaç doğrultusunda 2019/2020 eğitim öğretim yılında Malatya ili Yeşilyurt ve Battalgazi ilçelerinde görev yapan 173 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim deseninden faydalanılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin oyunla öğretim kavramına ilişkin algılarının çoğunlukla hayat, eğlence, su, tiyatro, lunapark, çiçek ekmek gibi metaforlarla belirtildiği ve bunların genel olarak olumlu ifadeler olduğu öğrenme öğretme durumlarını kolaylaştırdığı ve daha kalıcı öğrenmelerin olduğu ifade edilmektedir. Bunların yanı sıra oyunla öğretim kavramını eziyet olarak belirtilip, öğrenme öğretme sürecini zorladığı da ifade edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2020 |
Submission Date | May 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |