This paper aims to investigate fourth grade students’ ability of written and numerical transformations of four, five and six digit numbers, containing zero. This research was conducted with a quantitative descriptive survey model. The study group was consisted of 120 fourth grade students selected with convenience sample model. The data were obtained from a data collection tool which had open-ended questions (short answer) developed by the researchers within a course hour (40’). The obtained data were evaluated, and some descriptive analysis results were reported. According to the research results, fourth grade students are successful in achieving the multi-digits numbers’ (four, five and six digit numbers) written and numerical transformations. In addition, students are more successful in converting numerical expressions of four, five and six digit numbers into written expressions. On the other hand, it was observed that a small number of students made various incorrect transformations during these processes.
Bu araştırmanın temel amacı, içerisinde sıfır rakamının da yer aldığı, dört, beş ve altı basamaklı sayıların sözel ifadeden rakamsal ifadeye ve rakamsal ifadeden yazılı ifadeye dönüşümlerinin ilkokul dördüncü sınıf düzeyinde kazanılma becerilerini incelemektir. Araştırma nicel yöntemin betimsel tarama deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen dördüncü sınıf 120 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri bir ders saati (40’) içerisinde araştırmacılar tarafından geliştirilen kısa yanıtlı açık uçlu sorulardan oluşan veri toplama aracı ile elde edilmiştir. Toplanan veriler değerlendirilerek betimsel analiz sonuçları paylaşılmıştır. Araştırmanın sonuçları dördüncü sınıf öğrencilerinin dört, beş ve altı basamaklı sayılara ait sözel ifadeleri rakamsal ifadelere ve rakamsal ifadeleri yazılı ifadelere iyi bir düzeyde dönüştürebildiklerini ortaya koymuştur. Ayrıca öğrenciler dört, beş ve altı basamaklı sayılara ait sözel ifadeleri rakamsal ifadelere dönüştürmeye göre dört, beş ve altı basamaklı sayılara ait rakamsal ifadeleri yazılı ifadelere dönüştürme konusunda daha yüksek düzeyde başarı göstermişlerdir. Az sayıda öğrencinin bu işlemler sırasında çeşitli hatalı dönüşümler yaptığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2022 |
Submission Date | February 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 14 |