Bu araştırmanın amacı yabancı dil olarak Korece öğretimi kitaplarında yer alan dinleme metinlerindeki gerçeklik unsurlarının tespit edilmesidir. Araştırmanın örneklemini King Sejong Enstitüsünün Sejong kitabı ile Sogang Universitye ait Sogang Korean 3A-3B kitaplarında yer alan diyalog türündeki dinleme metinleri oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Yapılan inceleme sonucu diyalog metinlerinde tespit edilen gerçeklik temaları şu şekildedir: Söz sırası alma (söz kesme, örtüşme), tekrar etme, tereddüt etme, sesli geribildirim ve konu değiştirme.
The aim of this research is to determine the reality elements in the listening texts in the Korean teaching books as a foreign language. The sample of the research consists of listening texts in the type of dialogue in the Sejong book of King Sejong Institute and Sogang Korean 3A-3B books of Sogang University. In the research, document analysis and content analysis method, which are qualitative research methods, were used. The reality themes identified in the dialogue texts as a result of the examination are as follows: taking turns (interrupting, overlapping), repetition, hesitation, vocal feedback and changing the subject.
Teaching Korean As a Foreing Language Teaching Korean Listening Reality elements in language teaching
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2022 |
Submission Date | May 5, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 15 |