Araştırmada ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden ve özel ders alan öğrenci velilerinin özel ders almaya ilişkin görüşleri, karşılaştıkları problemler ve çözüm önerilerinin tespiti amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden tarama deseni ve veri toplamak için anket kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Eyüpsultan ilçesinde yaşayan ve özel ders alan 25 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi ile 25 dördüncü sınıf öğrencisinin aileleri oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ailelerin ve öğrencilerin özel derslerden genel olarak memnun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ailelerin özel ders aldırma temel amaçları ise öğrencinin düzenli ders çalışma alışkanlığı kazanması ve akademik başarının artmasıdır. Velilerin özel derse ilişkin karşılaştıkları temel problemler ise, derslerin pahalı olması ve velinin evde beklemek zorunda kalmasıdır. Veliler özel derslerin başarısının artması için özel öğretmenlerin derslere hazırlıklı gelmelerini, ders sonunda kendilerini bilgilendirmelerini, dersleri konu ve soru odaklı işlemelerini ve derslerde öğrenci ile ders dışı konuşmaların mümkün olduğunca kısa tutulmasını önermektedir.
The aim of the research is to present the opinions of parents of students attending third and fourth grades of primary school and taking private lessonsabout private tuition, the problems they encounterand solution suggestions.Scanning design, one of the quantitative research designs, and survey were used to collect data in the research. The study group of the research consists of the families of 25 third grade and 25 fourth grade primary school students living in the Eyüpsultan district of Istanbul and taking private lessons.. According to the findings of the research, it was concluded that families and students are generally satisfied with private lessons.The main purpose of families in taking private lessons is for the student to gain regular study habits and increase academic success.The main problems that parents face regarding private lessons are that the lessons are expensive and the parent has to wait at home.In order to increase the success of private lessons, parents suggest that private teachers come to lessons prepared, inform them at the end of the lesson, teach the lessons topic and question-oriented and keep out-of-class conversations with the students as short as possible.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Primary Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | April 20, 2024 |
Publication Date | September 15, 2024 |
Submission Date | March 28, 2024 |
Acceptance Date | April 20, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 24 |