Research Article
BibTex RIS Cite

Mınıstry of Natıonal Educatıon's Assessment and Evaluatıon Regulatıon from The Perspectıves of Primary School Teachers: Changıng Educatıon Dynamıcs

Year 2025, Volume: 7 Issue: 25, 13 - 28
https://doi.org/10.52105/temelegitim.1495222

Abstract

The aim of this study is to examine the opinions of classroom teachers regarding the measurement and evaluation regulation published by the Ministry of National Education. A case study, one of the qualitative research methods, was used in the research. The study group of the research consists of 30 classroom teachers working in Van in the 2023-2024 academic year. Research data were collected with a semi-structured interview form developed by the researchers after taking expert opinion. Content analysis method was used to analyze the data. According to the research results, classroom teachers see the new regulation as an important development in reducing students' exam stress and anxiety. They think that the new regulation of the Ministry of National Education has made such a change in order to reduce exam anxiety at the primary school level, improve students' time management skills, motivate students more and evaluate students' behavior comprehensively. Classroom teachers state that the changes and innovations introduced with the new regulation will indicate a transformation to a process-oriented approach rather than an exam- and result-oriented approach in classroom teaching and evaluation processes. In addition, classroom teachers state that the new regulation will reduce exam anxiety and stress in students, and this will contribute positively to the academic and emotional development of students. Classroom teachers expect that the innovations brought by the new regulation will create a more in-depth and social learning environment in classrooms.

References

  • Acar, M. & Anıl, D. (2009). Sınıf öğretmenlerinin performans değerlendirme sürecindeki değerlendirme yöntemlerini kullanabilme yeterlikleri, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. TUBAV Bilim Dergisi, 2 (3), 354-363.
  • Acar, S., Deniz, S., & Doğan, U. (2022). Üniversite öğrencilerinin sınav kaygısında akademik başarı, motivasyon ve boş zaman yöneliminin rolü. Ege Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(1).
  • Adams, T. L. (1998). Alternative assessment in elementary school mathematics. Childhood Education, 74(4), 220-225.
  • Asturias, H. (1994). Using students' portfolios to assess mathematical understanding. The Mathematics Teacher, 87(9), 698-701.
  • Bahadırtaş, Ş. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kullanım durumu (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S., & Bıçak, B. (2009). Geleneksel-tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem.
  • Birgin, O., & Tutak, T. (2006). Yeni ilköğretim matematik öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. 4-6 Eylül, I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı, 22. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 99-114.
  • Çepni, S., Ayas, A., Akdeniz, A. R., Özmen, H., Yiğit, N., & Ayvacı, H. Ş. (2010). Fen ve teknoloji öğretimi: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches (2. baskı). USA: SAGE Publications.
  • De Fina, A. (1992). Portfolio assessment: Getting started. New York: Scholastic Professional Books.
  • Demirel, Ö. (2002). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem A.
  • Dunn, L. (2018). Selecting methods of assessment. Retrieved from Oxford Brookes University: Erişim Adresi: https://www.brookes.ac.uk/services/ocsld/resources/methods.html
  • Gronlund, N. E., & Linn, R. L. (1990). Constructing objective test items: Multiple-choice forms. Measurement and Evaluation in Teaching, 166-191.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik analizi: Kuramsal ve pratik bilgiler. Ankara: Siyasal.
  • Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A., & Meşeci, B. (2012). Alternatif ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Koçkar, A. İ., Kılıç, G. B. G., & Şener, Ş. (2002). İlköğretim öğrencilerinde sınav kaygısı ve akademik başarı. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 9(2).
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D., & Karakaya, İ. (2008). Öğrenci başarısının belirlenmesi: Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Micklo, S. J. (1997). Math portfolios in the primary grades. Childhood Education, 97, 194-199.
  • Özsevgeç, T., Çepni, S., & Demircioğlu, G. (2004). Fen bilgisi öğretmenlerin ölçme-değerlendirme okur-yazarlık düzeyleri. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • İşman, A., & Eskicumalı, A. (2003). Eğitimde planlama ve değerlendirme. İstanbul: Değişim Yayınları,
  • Sarıkaya, S., & Gemalmaz, A. (2021). Sınav kaygısını etkileyen faktörler. Jour Turk Fam Phy, 12(2), 99-107.
  • Shakoor, W. A. (2006). Alternative assessments for determining the English language proficiency level of English language learners for placement purposes (Unpublished doctoral thesis). George Washington University, United States.
  • Yaşar, M. (2014). Öğretmen adaylarının “eğitimde ölçme ve değerlendirme” dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 64-83.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, İ., & Uyanık, N. (2004). Matematik eğitiminde ölçme değerlendirme üzerine. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 97-104.
  • Tan, Ş., & Erdoğan, A. (2004). Eğitimi plânlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem A.
  • Tekin, H. (2003). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (Gözden Geçirilmiş 16. baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Thorndike, R. M. (1997). Measurement and evaluation in psychology and education (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Turgut, F. (1997). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları (10. baskı). Ankara: Gül Yayınevi.

Sınıf Öğretmenlerinin Gözünden Milli Eğitim Bakanlığının Ölçme Ve Değerlendirme Yönetmeliği: Değişen Eğitim Dinamikleri

Year 2025, Volume: 7 Issue: 25, 13 - 28
https://doi.org/10.52105/temelegitim.1495222

Abstract

Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlamış olan ölçme ve değerlendirme yönetmeliğine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Van ilinde görev yapmakta olan 30 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri uzman görüşü alınarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf öğretmenleri yeni yönetmeliği öğrencilerin sınav stresini ve kaygısını azaltma konusunda önemli bir gelişme olarak görmektedirler. Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni yönetmeliği, ilkokul düzeyinde sınav kaygısını azaltma, öğrencilerin zaman yönetim becerilerini geliştirme, öğrencileri daha fazla motive etme ve öğrencilerin davranışlarını kapsamlı bir şekilde değerlendirme amacıyla böyle bir değişikliğe gittiğini düşünmektedirler. Sınıf öğretmenleri, yeni yönetmelikle birlikte getirilen değişikliklerin ve yeniliklerin sınıf içi öğretim ve değerlendirme süreçlerinde sınav ve sonuç odaklı bir yaklaşımdan ziyade süreç odaklı bir yaklaşıma dönüşümü işaret edeceğini belirtmektedirler. Ayrıca, sınıf öğretmenleri yeni yönetmeliğin öğrencilerde sınav kaygısını ve stresini azaltacağını, bu durumun öğrencilerin akademik ve duygusal gelişimlerine olumlu katkı sağlayacağını ifade etmektedirler. Sınıf öğretmenleri, yeni yönetmelikle getirilen yeniliklerin sınıflarda daha derinlemesine ve sosyal bir öğrenme ortamı oluşturacağını beklemektedirler.

References

  • Acar, M. & Anıl, D. (2009). Sınıf öğretmenlerinin performans değerlendirme sürecindeki değerlendirme yöntemlerini kullanabilme yeterlikleri, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. TUBAV Bilim Dergisi, 2 (3), 354-363.
  • Acar, S., Deniz, S., & Doğan, U. (2022). Üniversite öğrencilerinin sınav kaygısında akademik başarı, motivasyon ve boş zaman yöneliminin rolü. Ege Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(1).
  • Adams, T. L. (1998). Alternative assessment in elementary school mathematics. Childhood Education, 74(4), 220-225.
  • Asturias, H. (1994). Using students' portfolios to assess mathematical understanding. The Mathematics Teacher, 87(9), 698-701.
  • Bahadırtaş, Ş. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kullanım durumu (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S., & Bıçak, B. (2009). Geleneksel-tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem.
  • Birgin, O., & Tutak, T. (2006). Yeni ilköğretim matematik öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. 4-6 Eylül, I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı, 22. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 99-114.
  • Çepni, S., Ayas, A., Akdeniz, A. R., Özmen, H., Yiğit, N., & Ayvacı, H. Ş. (2010). Fen ve teknoloji öğretimi: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches (2. baskı). USA: SAGE Publications.
  • De Fina, A. (1992). Portfolio assessment: Getting started. New York: Scholastic Professional Books.
  • Demirel, Ö. (2002). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem A.
  • Dunn, L. (2018). Selecting methods of assessment. Retrieved from Oxford Brookes University: Erişim Adresi: https://www.brookes.ac.uk/services/ocsld/resources/methods.html
  • Gronlund, N. E., & Linn, R. L. (1990). Constructing objective test items: Multiple-choice forms. Measurement and Evaluation in Teaching, 166-191.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik analizi: Kuramsal ve pratik bilgiler. Ankara: Siyasal.
  • Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A., & Meşeci, B. (2012). Alternatif ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Koçkar, A. İ., Kılıç, G. B. G., & Şener, Ş. (2002). İlköğretim öğrencilerinde sınav kaygısı ve akademik başarı. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 9(2).
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D., & Karakaya, İ. (2008). Öğrenci başarısının belirlenmesi: Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Micklo, S. J. (1997). Math portfolios in the primary grades. Childhood Education, 97, 194-199.
  • Özsevgeç, T., Çepni, S., & Demircioğlu, G. (2004). Fen bilgisi öğretmenlerin ölçme-değerlendirme okur-yazarlık düzeyleri. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • İşman, A., & Eskicumalı, A. (2003). Eğitimde planlama ve değerlendirme. İstanbul: Değişim Yayınları,
  • Sarıkaya, S., & Gemalmaz, A. (2021). Sınav kaygısını etkileyen faktörler. Jour Turk Fam Phy, 12(2), 99-107.
  • Shakoor, W. A. (2006). Alternative assessments for determining the English language proficiency level of English language learners for placement purposes (Unpublished doctoral thesis). George Washington University, United States.
  • Yaşar, M. (2014). Öğretmen adaylarının “eğitimde ölçme ve değerlendirme” dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 64-83.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, İ., & Uyanık, N. (2004). Matematik eğitiminde ölçme değerlendirme üzerine. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 97-104.
  • Tan, Ş., & Erdoğan, A. (2004). Eğitimi plânlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem A.
  • Tekin, H. (2003). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (Gözden Geçirilmiş 16. baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Thorndike, R. M. (1997). Measurement and evaluation in psychology and education (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Turgut, F. (1997). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları (10. baskı). Ankara: Gül Yayınevi.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Basic Training (Other)
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Murat Şahin 0000-0001-8960-5636

Hayati Gürbüzkol 0009-0002-6104-7497

Early Pub Date September 25, 2024
Publication Date
Submission Date June 3, 2024
Acceptance Date September 25, 2024
Published in Issue Year 2025 Volume: 7 Issue: 25

Cite

APA Şahin, M., & Gürbüzkol, H. (2024). Sınıf Öğretmenlerinin Gözünden Milli Eğitim Bakanlığının Ölçme Ve Değerlendirme Yönetmeliği: Değişen Eğitim Dinamikleri. Temel Eğitim, 7(25), 13-28. https://doi.org/10.52105/temelegitim.1495222

24007          Open_Access_logo_with_dark_text_for_contrast%2C_on_transparent_background.png                      240px-Cc-nc.svg.png No APCs or Submission Charges           Copyright.svg Authors Hold Copyright without Restrictions