Bu araştırmanın amacı, yönetici ve öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin karşılaştıkları uyum sorunlarını ortaya koymak; bu sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Araştırma örneklemini, İstanbul-Beylikdüzü ilçesinde MEB'e bağlı 10 resmi ilkokulda uluslararası öğrencilerden sorumlu 5 okul yöneticisi ve 10 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma, durum çalışması çerçevesinde tasarlanmış; veriler öğretmen ve okul idarecileriyle yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilerek içerik analizi ile iincelenmiştir. Veriler, yabancı uyruklu öğrencilerin karşılaştıkları sorunlarla buna yönelik çözüm önerileri olmak üzere iki başlık altında toplanmıştır. Araştırmada yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar; öğrenci ve velilerle iletişim, uyum, kültür farklılığı ve davranış sorunu olmak üzere beş tema altında toplanmıştır. Araştırmada karşılaşılan sorunlara yönelik önerileri; dil öğrenme, öğrenci ve velilerle iletişim, rehberlik desteği, kayıt sistemi, sosyal faaliyetler ve yabancı dil bilen öğretmen sağlanması olarak yedi alt tema altında aktarılmıştır.
The aim of this research is to reveal the adaptation problems faced by foreign primary school students in line with the opinions of administrators and teachers; to propose solutions to these problems. The research sample consists of 5 administrators and 10 classroom teachers responsible for international students in 10 public primary schools affiliated with the MEB in the İstanbul-Beylikdüzü. The study was designed within the framework of a case study; The data were obtained through semi-structured interviews with teachers and administrators and analyzed with content analysis. The data are grouped under two headings: the problems encountered by foreign students and their suggestions. In the research, the problems encountered by administrators and teachers regarding foreign students; It was grouped under five themes: communication with students and parents, adaptation, cultural difference and behavioral problems. Suggestions; It is conveyed under seven sub-themes as language learning, communication with students and parents, guidance support, registration system, social activities and providing teachers who speak foreign languages.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Inclusive Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | September 10, 2025 |
Publication Date | September 10, 2025 |
Submission Date | December 13, 2024 |
Acceptance Date | June 2, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 28 |