Abstract
İletişim, ulaşım ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, işletmelerin
uluslararası rekabetten bağımsız kalma imkanını sınırlandırmıştır.
Ülkeler uluslararası piyasada endüstriyel bazda rekabet gücü
avantajı elde edebilmek için farklı yöntemlere başvurmaktadırlar.
Turizm sektörünün ulusal ve uluslararası ölçekteki önemi ve
büyüme kapasitesi ulusların bu sektöre yönelik atılımlar yapmasını
sağlamıştır. Turizm endüstrisinin gelişmekte olan ülkelerin
ekonomisine sağladığı istihdam, döviz girdisi, milli gelir ve dış
ticaretine olumlu yansımaları ayrıca önem arz etmektedir. Porter,
tarafından geliştirilen Elmas Modeli, sektörel düzeyde ülkelerin
rekabet gücünü ortaya koymak için geliştirilmiş bir modeldir.
Elmas modelinin dört ana faktörü olan; faktör koşulları, talep
koşulları, ilgili destekleyici endüstriler, kurumsal yapı ve strateji
ve beraberinde Porter’ın dışsal olarak kabul ettiği Devlet ve Şans
faktörlerinden oluşmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye Turizm
Endüstrisin uluslararası arenada rekabet gücü avantajlarının
Porter’ın geliştirdiği Elmas Modeli ile ölçülmesidir.